IKEA cały czas się rozwija na kolejnych rynkach. Coraz większą wagę kładzie też na ochronę środowiska i przeciwdziałanie zmianom klimatu.
Spot przygotowany przez The Rink Films prezentuje stanowisko IKEA – jako marki, która cały czas chce być jeszcze lepsza, przyjaźniejsza dla swoich klientów i dla środowiska. Nieustannie pojawiające się w filmie pytanie „Co jeśli?” kwestionuje wszystko co do tej pory oferowała IKEA – meble, opakowania, żywność – by udowodnić, że można to wyprodukować jeszcze lepiej, z mniejszym negatywnym oddziaływaniem na środowisko.
Zobacz również
-
Trendy w influencer marketingu na 2025 rok: nowa era autentyczności, odpowiedzialności i technologii
-
Bezradnik marketera – czyli jak nie załamywać rąk w świecie pełnym ekspertów
-
Marcin Mystkowski (BERRY): Rezyliencja, czyli sztuka rozwoju w niepewnych czasach – przewodnik dla ciebie i twojej marki [Raport Alter Trendy 2025]
PS
Kanadyjski oddział IKEI przygotował pewien eksperyment, którego celem było pokazanie społeczeństwu, co się stanie, gdy temperatura wzrośnie zaledwie o 4 stopnie, czyli o tyle samo, jeżeli emisja gazów cieplarnianych nie zmaleje.
Nie tylko IKEA postanowiła stawić czoła pogłębiającym się zmianom klimatu. McDonald’s, Adidas, Starbucks oraz NIKE również rozpoczęły ekologiczną rewolucję.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS3
IKEA ma na swoim koncie też inny eksperyment, za pomocą którego chciała pokazać, że przemoc słowna może zniszczyć każdego. Aby uwydatnić negatywne skutki słownej przemocy, marka poprosiła uczniów pewnej szkoły o wyśmiewanie roślin. Po 30 dniach dzieci mogły zauważyć niszczącą i budującą siłę słów.