TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Co NAPRAWDĘ straszy?”: Halloweenowa kampania społeczna województwa podlaskiego i Lasów Państwowych przeciwko śmieceniu w lasach

„Co NAPRAWDĘ straszy?”: Halloweenowa kampania społeczna województwa podlaskiego i Lasów Państwowych przeciwko śmieceniu w lasach
O tym, że najbardziej w lasach straszą porzucone śmieci, opowiada okołohalloweenowa kampania społeczna Lasów Państwowych i województwa podlaskiego „Co NAPRAWDĘ straszy?”. Twórcy akcji przy użyciu AI, stworzyli serię grafik prezentujących odpady rozkładające się przez setki lat.
O autorze
1 min czytania 2024-10-28

W ten sposób Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego, podlaskie Parki Krajobrazowe i Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Białymstoku chcą nakłonić Polaków do tego, aby sprzątali śmieci pozostawiane w lasach przez nieodpowiedzialnych ludzi i sami nie zanieczyszczali terenów zielonych.

– Chcemy, żeby jak najwięcej osób włączyło się w akcję przeganiania śmieciowych straszydeł z naszych przepięknych lasów. Świadomość i wrażliwość na przyrodę rośnie, lecz o problemie – i rozwiązaniach – warto mówić zawsze – podkreśla Łukasz Prokorym, Marszałek Województwa Podlaskiego.

Straszydła prezentowane na grafikach to m.in. BU!telka, znowu ona – porzucona opona, czy wydająca tajemniczy szelest niczym duch torebka foliowa.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania przypomina, jak w walkę ze śmieciowymi strachami angażuje się samorząd województwa, podlaskie Parki Krajobrazowe, nadleśnictwa – i jak można się włączyć w ich działania. Zachęca do udziału w trwających inicjatywach – np. głośnej akcji Lasów Państwowych ,,Zabierz5zlasu”. Podpowiada, jak samodzielnie stawiać czoło straszydłom, np. zabierając z lasów śmieci napotkane podczas zbierania grzybów czy zgłaszając nielegalne wysypiska.

– Wykorzystujemy czas Halloween, kiedy marki dwoją się i troją, by błysnąć kreatywnością. Podlaskie kreatywność ma w swoim DNA – więc idziemy o krok dalej i używamy tej dźwigni, by w sposób wyróżniający powiedzieć o czymś naprawdę ważnym – podkreśla Katarzyna Stempniak z agencji White Bits, która zrealizowała kampanię.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Grafiki powstały przy wsparciu sztucznej inteligencji: narzędzia Copilot.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: mat. pras.

PS Puszynka leśna, butelczak wiecznisty, papierzak szkaradny: Lasy Państwowe zachęcają do sprzątania lasów

PS2 OdKulis: Broń bobrze bez kasku! Kampania „W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem”