„Co NAPRAWDĘ straszy?”: Halloweenowa kampania społeczna województwa podlaskiego i Lasów Państwowych przeciwko śmieceniu w lasach

„Co NAPRAWDĘ straszy?”: Halloweenowa kampania społeczna województwa podlaskiego i Lasów Państwowych przeciwko śmieceniu w lasach
O tym, że najbardziej w lasach straszą porzucone śmieci, opowiada okołohalloweenowa kampania społeczna Lasów Państwowych i województwa podlaskiego „Co NAPRAWDĘ straszy?”. Twórcy akcji przy użyciu AI, stworzyli serię grafik prezentujących odpady rozkładające się przez setki lat.
O autorze
1 min czytania 2024-10-28

W ten sposób Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego, podlaskie Parki Krajobrazowe i Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Białymstoku chcą nakłonić Polaków do tego, aby sprzątali śmieci pozostawiane w lasach przez nieodpowiedzialnych ludzi i sami nie zanieczyszczali terenów zielonych.

– Chcemy, żeby jak najwięcej osób włączyło się w akcję przeganiania śmieciowych straszydeł z naszych przepięknych lasów. Świadomość i wrażliwość na przyrodę rośnie, lecz o problemie – i rozwiązaniach – warto mówić zawsze – podkreśla Łukasz Prokorym, Marszałek Województwa Podlaskiego.

Straszydła prezentowane na grafikach to m.in. BU!telka, znowu ona – porzucona opona, czy wydająca tajemniczy szelest niczym duch torebka foliowa.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania przypomina, jak w walkę ze śmieciowymi strachami angażuje się samorząd województwa, podlaskie Parki Krajobrazowe, nadleśnictwa – i jak można się włączyć w ich działania. Zachęca do udziału w trwających inicjatywach – np. głośnej akcji Lasów Państwowych ,,Zabierz5zlasu”. Podpowiada, jak samodzielnie stawiać czoło straszydłom, np. zabierając z lasów śmieci napotkane podczas zbierania grzybów czy zgłaszając nielegalne wysypiska.

– Wykorzystujemy czas Halloween, kiedy marki dwoją się i troją, by błysnąć kreatywnością. Podlaskie kreatywność ma w swoim DNA – więc idziemy o krok dalej i używamy tej dźwigni, by w sposób wyróżniający powiedzieć o czymś naprawdę ważnym – podkreśla Katarzyna Stempniak z agencji White Bits, która zrealizowała kampanię.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Grafiki powstały przy wsparciu sztucznej inteligencji: narzędzia Copilot.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: mat. pras.

PS Puszynka leśna, butelczak wiecznisty, papierzak szkaradny: Lasy Państwowe zachęcają do sprzątania lasów

PS2 OdKulis: Broń bobrze bez kasku! Kampania „W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem”