TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Coca-Cola usuwa etykiety z butelek Sprite i upraszcza proces recyklingu

Coca-Cola usuwa etykiety z butelek Sprite i upraszcza proces recyklingu
Do marca klienci wybranych sklepów Tesco Express mieszczących się w Brighton, Hove, Bristolu, Londynie i Manchesterze, będą mogli spotkać na półkach “nagie” butelki napoju Sprite. Będą one pozbawione etykiet, co jest wynikiem trwającego badania pilotażowego organizowanego przez Coca-Colę.
O autorze
1 min czytania 2024-01-31

Usunięcie przez Coca-Colę etykiet z pojedynczych butelek popularnego napoju jest związane z badaniem, którego zadaniem jest zasugerowanie sposobu na ułatwienie recyklingu, a tym samym zminimalizowanie ilości odpadów i zmniejszenie ich wpływu na środowisko. Etykiety zostaną zastąpione wytłoczonym z przodu logo, a z tyłu opakowania znajdą się laserowo wygrawerowane informacje nt. produktu i jego wartości odżywczych. 

Etykiety (podobnie jak butelki) oczywiście w pełni nadają się do recyklingu, ale ich usunięcie pozwala na uproszczenie całego procesu – dlatego, że nie trzeba ich oddzielać od butelek. To z kolei pomaga efektywnie zmniejszyć ogólną ilość zużytego materiału. 

– Badanie stanowi kamień milowy dla całej branży. Po raz pierwszy produkt Coca-Coli pojawi się w wersji bez etykiety i chociaż zmiana ta może wydawać się bardzo prosta, to z marketingowego punktu widzenia może nieść za sobą dalekosiężne i, miejmy nadzieję, pozytywne skutki. Projekt może przyczynić się do trwałych zmian sposobów komunikowania się marek ze swoimi klientami – mówi Javier Meza, wiceprezes ds. marketingu Coca-Cola Europe. 

W ostatnich latach Coca-Cola wprowadziła szereg zmian mających na celu zmniejszenie ilości opadów, m.in. nakrętki przymocowane do butelek. Zlikwidowanie etykiet jest kolejnym małym krokiem w stronę ewolucji związanej z procesem recyklingu. Koncern deklaruje, że do 2030 roku, zgodnie z przyjętą strategią World Without Waste, chce zmniejszyć ilość używanych opakowań poprzez skoncentrowanie się na innowacjach w zakresie ograniczania ludzkiego wpływu na środowisko

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zdjęcie główne: Coca-Cola

PS Mniej plastiku w opakowaniach? To możliwe! Rozwiązania P&G inspirują do troski o środowisko na co dzień

Firma Procter & Gamble wprowadziła szereg rozwiązań w opakowaniach marek takich jak np. Ariel, Lenor, Gillette czy Always, redukując zastosowanie plastiku. Wszystko po to, by ekologiczne wybory na co dzień były łatwiejsze i bardziej kuszące.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2 Opłaty od opakowań jednorazowych. Rozporządzenie wejdzie w życie 1 stycznia 2024 roku

W Dzienniku Ustaw pojawiły się trzy nowe rozporządzenie Ministerstwa Klimatu i Środowiska, które dotyczą opłat za opakowania z tworzyw sztucznych, które są jednorazowego użytku. W dokumencie pojawiła się przede wszystkim wysokość stawek.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS3 Liquid Death pokazuje sposób na pozbycie się plastikach odpadów. Można ich używać… w chirurgii plastycznej

Producent wody w puszce jest znany z mrocznego humoru i kontrowersyjnych kampanii reklamowych. W nowej reklamie Liquid Death bierze na tapet temat plastikowych śmieci, które są nie tylko masowo produkowane przez ludzi, ale także wszczepiane w ich ciała.