Usunięcie przez Coca-Colę etykiet z pojedynczych butelek popularnego napoju jest związane z badaniem, którego zadaniem jest zasugerowanie sposobu na ułatwienie recyklingu, a tym samym zminimalizowanie ilości odpadów i zmniejszenie ich wpływu na środowisko. Etykiety zostaną zastąpione wytłoczonym z przodu logo, a z tyłu opakowania znajdą się laserowo wygrawerowane informacje nt. produktu i jego wartości odżywczych.
Etykiety (podobnie jak butelki) oczywiście w pełni nadają się do recyklingu, ale ich usunięcie pozwala na uproszczenie całego procesu – dlatego, że nie trzeba ich oddzielać od butelek. To z kolei pomaga efektywnie zmniejszyć ogólną ilość zużytego materiału.
Zobacz również
– Badanie stanowi kamień milowy dla całej branży. Po raz pierwszy produkt Coca-Coli pojawi się w wersji bez etykiety i chociaż zmiana ta może wydawać się bardzo prosta, to z marketingowego punktu widzenia może nieść za sobą dalekosiężne i, miejmy nadzieję, pozytywne skutki. Projekt może przyczynić się do trwałych zmian sposobów komunikowania się marek ze swoimi klientami – mówi Javier Meza, wiceprezes ds. marketingu Coca-Cola Europe.
W ostatnich latach Coca-Cola wprowadziła szereg zmian mających na celu zmniejszenie ilości opadów, m.in. nakrętki przymocowane do butelek. Zlikwidowanie etykiet jest kolejnym małym krokiem w stronę ewolucji związanej z procesem recyklingu. Koncern deklaruje, że do 2030 roku, zgodnie z przyjętą strategią World Without Waste, chce zmniejszyć ilość używanych opakowań poprzez skoncentrowanie się na innowacjach w zakresie ograniczania ludzkiego wpływu na środowisko.
Zdjęcie główne: Coca-Cola
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS Mniej plastiku w opakowaniach? To możliwe! Rozwiązania P&G inspirują do troski o środowisko na co dzień
Firma Procter & Gamble wprowadziła szereg rozwiązań w opakowaniach marek takich jak np. Ariel, Lenor, Gillette czy Always, redukując zastosowanie plastiku. Wszystko po to, by ekologiczne wybory na co dzień były łatwiejsze i bardziej kuszące.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2 Opłaty od opakowań jednorazowych. Rozporządzenie wejdzie w życie 1 stycznia 2024 roku
W Dzienniku Ustaw pojawiły się trzy nowe rozporządzenie Ministerstwa Klimatu i Środowiska, które dotyczą opłat za opakowania z tworzyw sztucznych, które są jednorazowego użytku. W dokumencie pojawiła się przede wszystkim wysokość stawek.
PS3 Liquid Death pokazuje sposób na pozbycie się plastikach odpadów. Można ich używać… w chirurgii plastycznej
Producent wody w puszce jest znany z mrocznego humoru i kontrowersyjnych kampanii reklamowych. W nowej reklamie Liquid Death bierze na tapet temat plastikowych śmieci, które są nie tylko masowo produkowane przez ludzi, ale także wszczepiane w ich ciała.