Content marketing w e-commerce

Content marketing w e-commerce
Rynek e-commerce rośnie w siłę. Sprzedaż internetowa w 2016 roku osiągnęła 2,3-4% całkowitej wartości sprzedaży w Polsce. Eksperci przewidywali wzrost udziałów do 9% na przestrzeni kolejnych lat, a prognozy te stał się zwiastunem nieustającego rozwoju w sektorze handlu.
O autorze
2 min czytania 2017-08-18

fot. stocksnap.io

Konkurencji przybywa, a właściciele sklepów internetowych prowadzą zaciętą walkę o klienta, który jak wiadomo, jest i będzie na wagę złota. W jaki sposób content marketing może pomóc w osiągnięciu sukcesu?

Nieoceniona wartość słów

Klientów do sklepu internetowego przyciąga produkt, jego atrakcyjna cena i specyfika, która zaspokoi potrzeby konsumenckie. Jest to oczywiste. Co ma wspólnego ze sprzedażą content marketing? Bardzo wiele.

Wyobraź sobie, że szukasz dla siebie idealnego produktu, np. butów do biegania. Przeglądasz sklepy internetowe w poszukiwaniu naprawdę dobrego modelu. Natrafiłeś na jedną, godną uwagi propozycję. Widzisz zdjęcie butów, dostępność rozmiarów, możliwe kolory i… nic poza tym.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nie wiesz, w jakich sytuacjach sprawdzą się najlepiej, na jakie trasy będą najbardziej odpowiednie, czy buty polecane są bardziej zapalonym maratończykom, czy może są dobrą alternatywą dla osób rozpoczynających przygodę z joggingiem. Sam musisz domyślić się lub wyszukać tych informacji, które są Ci potrzebne do podjęcia decyzji zakupowej.

Przechodzisz zatem na inną stronę sklepu, gdzie znajdujesz taki sam model z pełnym opisem produktu, profesjonalnie przygotowaną jego charakterystyką i poradami od specjalistów. Dodatkowo zauważasz zakładkę „blog”, z której możesz czerpać przydatne wskazówki związane z uprawianiem wybranego sportu. Jak oceniasz rzetelność i podejście do klienta? Zapewne znacznie lepiej, aniżeli w przypadku wcześniejszego sklepu. Dlaczego? Ponieważ czujesz się zaopiekowany.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pokaż, że zależy Ci na kliencie

Copywriting bardzo często spychany jest na dalszy plan i uważany za mało pożyteczny, zwłaszcza w kontekście wzrostu sprzedaży sklepu. Niestety, takie podejście i myślenie w dłuższej perspektywie mogą zaszkodzić. Klienci chcą dobrze poznać produkt, zanim go kupią. Przeczytać odpowiednio zredagowany i konkretny opis podany z lekkim humorem czy też zobaczyć zdjęcia produktu z różnych stron. Wydawałoby się, że jest to podstawa, jednakże zdarzają się przypadki wybrakowanych sklepów internetowych, skutecznie zniechęcających do zakupu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

http://hrtools.pl. Przykład dołączenia do produktu materiału wideo, infografiki oraz krótkiej informacji na temat samego produktu.

https://www.eobuwie.com.pl/. Oprócz podania cech produktu pojawił się także jego rozbudowany opis.

Pamiętaj także o tym, że nawet najlepiej wykonane zdjęcie czy też infografika rzadko w pełni oddadzą charakter produktu. Copywriting ma moc oddziaływania na zmysły czytelników i może odgrywać rolę zaproszenia do zakupu. Jednak dobre opisy produktów to nie wszystko. Klient spotyka się z treścią już na głównej stronie sklepu internetowego. Zwróć uwagę na logiczne rozłożenie zakładek i precyzyjne nazwy kategorii, dzięki którym właściwie pokierujesz klienta i zminimalizujesz ryzyko jego zabłądzenia, frustracji i w konsekwencji opuszczenia strony sklepu. Niezbędne jest dopracowanie wszystkich treści zamieszczanych w sklepie internetowym, ponieważ spójność i profesjonalne podejście pozwoli zbudować pozytywny wizerunek marki.

Nie kopiuj opisów produktów ze stron konkurencji oraz producenta. Google nie będzie wspierał zduplikowanych treści, dlatego zwróć na to uwagę. Postaw na unikalne treści i rozbuduj u siebie treści, które klient może znaleźć na stronie producenta.

Elementy miłe dla oka

Nie można poprzestać na tworzeniu unikalnej i angażującej treści. Warto zrobić kolejny krok naprzód. Dobrym pomysłem będzie prowadzenie bloga, na którym klienci znajdą przydatne wskazówki, porady i informacje branżowe. Artykuły na blogu dobrze jest przeplatać ciekawą infografiką, która będzie pełnić funkcję przerywnika w tekście. Oprócz tego możesz załączyć filmiki lub poradniki oferujące wartościowy i przydatny content. W ten sposób pokażesz klientowi, że znasz się na tym, co robisz i chętnie dzielisz się swoją wiedzą i doświadczeniem ułatwiającymi wybór odpowiedniego produktu w sklepie. Dzięki temu zyskasz wizerunek eksperta, któremu warto zaufać i u którego warto kupować.

Niezależnie od rodzaju branży, w której funkcjonuje Twój sklep internetowy, content marketing jest ważny. Nawet jeśli prowadzisz sklep z żarówkami, grzejnikami czy też karmą dla zwierząt, dobrej jakości content może stać się wyróżnikiem Twojej marki i dobrze wpłynąć na jej pozycjonowanie oraz osiągane wyniki.

 

 

źródło:
http://analizarynku.eu/rynek-e-commerce