Odświeżona identyfikacja koncentruje się wokół czterech głównych elementów projektu.
- Pierwszym to „Device Mark”, czyli minimalistyczne logo wykonane w symetrycznym kroju pisma.
Zobacz również
- Następnie pojawia się „Strikethrough”, czyli poziomy motyw graficzny, który, jak tłumaczą przedstawiciele marki ma być przeznaczony do „pozostawienia swojego śladu” w przyszłych modelach.
- Kolejny to „Exuberant Colors”, czyli pokazaniu związku Jaguara ze sztuką.
- Ostatni to „Makers Marks”, czyli dwa symbole – tradycyjny skok Jaguara i nowy monogram zawierający literę „j” oraz prawdopodobnie „r”, choć przy wykorzystaniu czcionki, którą wybrał Jaguar pozostaje to niejasne.
– Jaguar ma swoje korzenie w oryginalności. Lyons uważał, że „Jaguar powinien być kopią niczego”. Nasza wizja Jaguara dzisiaj jest ukształtowana przez tę filozofię. New Jaguar to marka zbudowana wokół Exuberant Modernism. Jest pomysłowa, odważna i artystyczna w każdym punkcie styku. Jest wyjątkowa i nieustraszona – mówi Gerry McGovern OBE, dyrektor kreatywny marki Jaguar.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Model przyszłości od Jaguara
Jaguar opublikował również zdjęcia pierwszego z trzech superluksusowych samochodów elektrycznych, które zamierza wprowadzić na rynek przed 2030 rokiem. Na ten moment jest to jednak tylko fragment tylnej części auta. Można jednak zobaczyć, że brakuje tam szyby, a środkową część samochodu zajmuje coś, co wyglądem przypomina kratkę wentylacyjną.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przed oficjalną premierą samochodu koncepcyjnego, prototypową wersję pierwszego auta produkcyjnego (czterodrzwiowy model GT, który ma trafić do sprzedaży pod koniec 2026 roku) zauważono na testach w Wielkiej Brytanii. Podobno auto ma być produkowane w UK w przebudowanej fabryce JLR w Solihull (West Midlands).
Jaguar ze spadkiem nastrojów
Jak wynika z danych firmy CARMA, zajmującej się wywiadem medialnym, marka samochodów Jaguar odnotowała spadek nastrojów z 23,1% pozytywnych i 21% negatywnych do 8% pozytywnych i 40,3% negatywnych po wprowadzeniu nowej strategii.
PS MACIEJ SZNITOWSKI: Rebranding nie jest czymś, czego powinniśmy się bać
PS2 Paweł Tkaczyk: Rebrandingu nie robi się, dlatego, że znudziła ci się identyfikacja
PS3 Tesco stworzyło alternatywną wersję logo ze świeżych produktów. Czy wszystkie marki mogą sobie pozwolić na taki krok? [OPINIE]
PS4 Rebranding Decathlonu okiem ekspertów [OPINIE]