„Copy nothing”: Jaguar zmienia strategię marki. Prezentuje nowe logo oraz projekt modelu auta

„Copy nothing”: Jaguar zmienia strategię marki. Prezentuje nowe logo oraz projekt modelu auta
Jaguar zmienia strategię marki, odnosząc się do słów jej założyciela, które mówią o tym, że „powinna być ona kopią niczego". Zmianie uległo logo firmy. Zaprezentowano również projekt Design Vision, który ma być inspiracją dla przyszłych modeli aut.
O autorze
1 min czytania 2024-11-21

Odświeżona identyfikacja koncentruje się wokół czterech głównych elementów projektu.

  • Pierwszym to „Device Mark”, czyli minimalistyczne logo wykonane w symetrycznym kroju pisma.

  • Następnie pojawia się „Strikethrough”, czyli poziomy motyw graficzny, który, jak tłumaczą przedstawiciele marki ma być przeznaczony do „pozostawienia swojego śladu” w przyszłych modelach.

  • Kolejny to „Exuberant Colors”, czyli pokazaniu związku Jaguara ze sztuką.
  • Ostatni to „Makers Marks”, czyli dwa symbole – tradycyjny skok Jaguara i nowy monogram zawierający literę „j” oraz prawdopodobnie „r”, choć przy wykorzystaniu czcionki, którą wybrał Jaguar pozostaje to niejasne.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Jaguar ma swoje korzenie w oryginalności. Lyons uważał, że „Jaguar powinien być kopią niczego”. Nasza wizja Jaguara dzisiaj jest ukształtowana przez tę filozofię. New Jaguar to marka zbudowana wokół Exuberant Modernism. Jest pomysłowa, odważna i artystyczna w każdym punkcie styku. Jest wyjątkowa i nieustraszona – mówi Gerry McGovern OBE, dyrektor kreatywny marki Jaguar.

Model przyszłości od Jaguara

Jaguar opublikował również zdjęcia pierwszego z trzech superluksusowych samochodów elektrycznych, które zamierza wprowadzić na rynek przed 2030 rokiem. Na ten moment jest to jednak tylko fragment tylnej części auta. Można jednak zobaczyć, że brakuje tam szyby, a środkową część samochodu zajmuje coś, co wyglądem przypomina kratkę wentylacyjną.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Przed oficjalną premierą samochodu koncepcyjnego, prototypową wersję pierwszego auta produkcyjnego (czterodrzwiowy model GT, który ma trafić do sprzedaży pod koniec 2026 roku) zauważono na testach w Wielkiej Brytanii. Podobno auto ma być produkowane w UK w przebudowanej fabryce JLR w Solihull (West Midlands).

Jaguar ze spadkiem nastrojów

Jak wynika z danych firmy CARMA, zajmującej się wywiadem medialnym, marka samochodów Jaguar odnotowała spadek nastrojów z 23,1% pozytywnych i 21% negatywnych do 8% pozytywnych i 40,3% negatywnych po wprowadzeniu nowej strategii.

PS MACIEJ SZNITOWSKI: Rebranding nie jest czymś, czego powinniśmy się bać

PS2 Paweł Tkaczyk: Rebrandingu nie robi się, dlatego, że znudziła ci się identyfikacja

PS3 Tesco stworzyło alternatywną wersję logo ze świeżych produktów. Czy wszystkie marki mogą sobie pozwolić na taki krok? [OPINIE]

PS4 Rebranding Decathlonu okiem ekspertów [OPINIE]