„Czasy, w których kobieta była kobietą” – dyrektor marketingu Reserved przeprasza za wypowiedź towarzyszącą kampanii „I can boogie”

„Czasy, w których kobieta była kobietą” – dyrektor marketingu Reserved przeprasza za wypowiedź towarzyszącą kampanii „I can boogie”
Monika Kapłan, dyrektor marketingu Reserved, na Facebooku przeprosiła za słowa użyte w opisie kampanii „I can boogie”, według których najnowsza kolekcja ma zachęcać kobiety do „klasycznego flirtu i sztuki uwodzenia, jak za starych, dobrych czasów (…), w których kobieta była kobietą”.
O autorze
1 min czytania 2018-09-11

Na początku września 2018 roku Reserved zaprezentowało swoją kampanię „I can boogie”, w której wystąpiła polska aktorka Joanna Kulig i francuska modelka Jeanne Damas. Film, który jest główną częścią kampanii, utrzymany w stylu retro, a jego bohaterki uwodzicielsko i kobieco tańczą do popularnego utworu.

– W naszej kampanii zwrot „Yes Sir, I can Boogie” nabiera nowego znaczenia. Zachęcamy w niej wszystkie kobiety do klasycznego flirtu i sztuki uwodzenia, jak za starych, dobrych czasów Marilyn Monroe. Czasów, w których kobieta była kobietą, nosiła spódniczki, miała biust i talię – powiedziała Monika Kapłan, dyrektor marketingu Reserved.

Wypowiedź Moniki Kapłan odbiła się głośnym echem w mediach społecznościowych i zdenerwowała wielu internautów. Wiele osób zarzuciło dyrektor marketingu Reserved, że traktuje kobiety przedmiotowo, uznając, że są kobietami tylko wtedy, kiedy noszą krótkie spódniczki i pokazują biust. Wypowiedź Moniki Kapłan skrytykowała też Organizacja Akcja Demokracja i w poście na swoim profilu na Facebooku apelowała o bojkot marki, pytając: „Stary dobry seksizm nową linią marketingową Reserved?”.

W piątek 7 września 2018 roku na Facebooku Monika Kapłan zamieściła komentarz z przeprosinami za swoją wypowiedź: „Komentarz o powrocie do „kobiecości” był ściśle związany z pierwszym rozdziałem naszej kampanii. Miał podkreślać fakt, iż staramy się, by nasze kolekcje sprawdzały się nie tylko w szafach klientek o bardzo szczupłej sylwetce, promowanej od dawna przez świat mody. Miał być wyrazem wielkiej AKCEPTACJI dla wszystkich pań, które do tej pory nasza branża pomijała w swojej identyfikacji. Moja wypowiedź okazała się jednak zbyt skrótowa, przez co została odebrana w sposób skrajnie różny od wartości, które reprezentujemy w Reserved. Chciałabym przeprosić wszystkie osoby, które poczuły się dotknięte tym komentarzem i zapewnić Was, że kwintesencją naszego podejścia jest kobieca różnorodność.”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na początku czerwca poważny kryzys spotkał sieć kawiarni Green Caffè Nero. Powodem były zgłoszenia zatrucia się kilku klientów po wizycie w kawiarniach i zjedzeniu tamtejszych ciast. Dziś wiadomo, że zatrucia te spowodowane były bakteriami Salmonelli. Firma opublikowała na swoim profilu wideo, w którym prezes firmy, Adam Ringer, przeprasza osoby poszkodowane.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Po facebookowym wpisie „plastik nie taki zły” firmowanym twarzą i nazwiskiem Martyny Wojciechowskiej najwięcej słów krytyki zebrała właśnie ambasadorka projektu, prowadzonego od 10 lat przez Żywiec Zdrój.