Wprowadzenie pozycji McFish & Chip w menu zapoczątkowała akcja, w ramach której nad São Paulo przeleciało 300 dronów. Wszystko po to, by zwrócić uwagę na nową nazwę kanapki.
Natomiast do głównej kampanii promocyjnej zatytułowanej „Do you speak McFish?”, McDonald’s zaprosił Duolingo. W ramach współpracy powstał spot reklamowy, który przedstawia klientkę próbującą zamówić „rybę z frytkami”. Próbie składania zamówienia towarzyszy jednak dźwięk błędu znany z aplikacji Duolingo. W międzyczasie w restauracji pojawia się Duo i obserwuje całą sytuację. Jednocześnie, z każdym kolejnym błędem, zbliża się do dziewczyny. Po kilku próbach, klientce udaje się odpowiedzieć poprawnie: „McFish & Chips!”, a dźwięk Duolingo potwierdza poprawność odpowiedzi.
W akcji promocyjnej wykorzystano naukę języków obcych, ponieważ, jak się okazuje, mniej niż 1% Brazylijczyków mówi płynnie po angielsku. W związku z czym, kampania zyskała element rozrywkowy, ale również edukacyjny.
– Brazylia ma jedne z najbardziej cyfrowych i zaangażowanych odbiorców na świecie. Wiedzieliśmy, że połączenie humoru, kultury popularnej i odrobiny wyzwania trafi w czuły punkt. Ta kampania ma na celu rozśmieszenie ludzi, sprawienie, by myśleli i oczywiście zapragnęli McFish & Chips – powiedział Rodrigo Marangoni, wykonawczy dyrektor kreatywny Galerii.ag.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury