Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Ninja Summit to wydarzenie, którego nie mogą przegapić marketerki i social media managerki – networking, praktyczna wiedza i triki, które naprawdę działają. Sprawdź, jak zdobyć wejściówkę.

SPRAWDZAM

„Czy mówisz po McFish?”: Duolingo i McDonald’s łączą naukę języków obcych ze światem fast-foodów

„Czy mówisz po McFish?”: Duolingo i McDonald’s łączą naukę języków obcych ze światem fast-foodów
W brazylijskich oddziałach McDonald's do menu wróciła kanapka McFish. Tym razem w nowej odsłonie i z odświeżoną nazwą – McFish & Chips. Do kampanii promującej jej powrót zaangażowano markę Duolingo i maskotkę Duo.
O autorze
1 min czytania 2025-03-13

Wprowadzenie pozycji McFish & Chip w menu zapoczątkowała akcja, w ramach której nad São Paulo przeleciało 300 dronów. Wszystko po to, by zwrócić uwagę na nową nazwę kanapki.

Natomiast do głównej kampanii promocyjnej zatytułowanej „Do you speak McFish?”, McDonald’s zaprosił Duolingo. W ramach współpracy powstał spot reklamowy, który przedstawia klientkę próbującą zamówić „rybę z frytkami”. Próbie składania zamówienia towarzyszy jednak dźwięk błędu znany z aplikacji Duolingo. W międzyczasie w restauracji pojawia się Duo i obserwuje całą sytuację. Jednocześnie, z każdym kolejnym błędem, zbliża się do dziewczyny. Po kilku próbach, klientce udaje się odpowiedzieć poprawnie: „McFish & Chips!”, a dźwięk Duolingo potwierdza poprawność odpowiedzi.

W akcji promocyjnej wykorzystano naukę języków obcych, ponieważ, jak się okazuje, mniej niż 1% Brazylijczyków mówi płynnie po angielsku. W związku z czym, kampania zyskała element rozrywkowy, ale również edukacyjny.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Brazylia ma jedne z najbardziej cyfrowych i zaangażowanych odbiorców na świecie. Wiedzieliśmy, że połączenie humoru, kultury popularnej i odrobiny wyzwania trafi w czuły punkt. Ta kampania ma na celu rozśmieszenie ludzi, sprawienie, by myśleli i oczywiście zapragnęli McFish & Chips – powiedział Rodrigo Marangoni, wykonawczy dyrektor kreatywny Galerii.ag.

PS „ALAS”: logo McDonald’s stało się wyrazem wdzięczności dla dostawców jedzenia

PS2 Duolingo otwiera Muzeum Wonky English, aby pokazać kolekcję zabawnych, błędnych tłumaczeń