Czy chciałbyś zagrać w pewną grę ze swoją rodziną przy wigilijnym stole? IKEA w kampanii świątecznej przygotowanej na rynek hiszpański zaprasza nas do gry, podczas której zadawane są pytania. Jej zasady są proste: kto odpowie dobrze – zostaje, kto źle – musi odejść od stołu. Jakie są najpopularniejsze filtry zwierząt w Instagram Stories? Jaka jest najnowsza funkcja Instagrama? A jak poznali się twoi rodzice? Jaką dokładnie pracę ma twój tata? Jakie studia skończyła twoja babcia? Okazuje się, że lepiej znamy nowinki ze świata celebrytów i social mediów niż szczegóły życia swojej najbliższej rodziny. IKEA zachęca do odłożenia w Święta telefonów i skupieniu się na najbliższych siedzących obok: „W te Święta rozłącz się, aby się na nowo połączyć. W IKEA planujemy zawiesić wszelką aktywność w mediach społecznościowych między 24 grudnia a 1 stycznia”.
PS
Zobacz również
Gdyńska restauracja Casa Cubeddu Ristorante da Domenico w swoim lokalu umieściła specjalne skrzynki, do których klienci mogą odkładać smartfony. Rozwiązanie to przynosi nie tylko korzyści towarzyskie i zdrowotne, ale również ekonomiczne, bowiem na każdego klienta czeka 10% rabatu.
PS2
Wyborowa przypomina o znaczeniu budowania więzi. Marka we współpracy z Maciejem Zakościelnym zwraca się ku korzeniom nawiązywania przyjaźni – rozmowom przy najlepszej platformie społecznościowej – przy stole.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
PS3
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Od wielu lat brytyjskie marki prześcigają się w zimowych kreacjach, które zdobywają serca (i często portfele) klientów. Mimo że niekwestionowanym zwycięzcą zazwyczaj okazuje się sieć John Lewis, to wiele innych kreacji depcze tej sieci po piętach lub niekiedy nawet ją przebija. Nie zmienia się jedno: niezwykłe historie opowiedziane w spotach i sposób realizacji.