Co łączy zdjęcie przedstawiające biznesmena, pannę młodą i parę śpiącą w czystej pościeli? Okropnie brudne buty, które przypominają o ciężkiej przeprawie w trudnych warunkach.
Tak właśnie może właśnie wyglądać obuwie osób, które biegają w terenie i biorą udział w imprezach trailowych, gdzie błoto jest czymś zupełnie normalnym, a wszyscy uczestnicy liczą się z umorusaniem po same pachy. Gdy jednak tak brudny sprzęt zestawimy ze schludnym garniturem lub białą suknią ślubną to wówczas zderzamy się z naprawdę ciekawym kontrastem.
Zobacz również
Właśnie ten dysonans postanowiła wykorzystać w swojej kampanii marka Decathlon, która zachęca do zapoznania się z ofertą sprzętu trailowego i do dzielenia się swoimi przeżyciami związanymi z bieganiem. Zdjęciom towarzyszą hasła „Brudna podeszwa, czysta głowa”, „Błoto to mój medal” oraz „Nie biegaj, bo się ubrudzisz”.
Kreacje marketingowe wzbudziły jednak spore emocje i pod samymi zdjęciami na social mediach pojawiają się skrajne komentarze. Niektórzy odbiorcy doceniają pomysł na nietypową kampanię, inni krytykują za niski poziom estetyki:
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
„Antyreklama. Ale tak już musi być, operowanie obrzydzeniem i kontrastem zawsze się sprzeda.”
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Nie róbmy z biegaczy debili. Potrafią ominąć kałużę i potrafią umyć buty. Wy nie potraficie robić reklamy.”
„Szczęście, że nie zajmujecie się promocją papieru toaletowego…”
„Bo większość ludzi nie używa wyobraźni. Reklama jest super, brawo ”.
„Zapalony biegacz śni o wczorajszym bieganiu. Choć śpi po prysznicu i w czystej pościeli, to jego głowa i nogi są wciąż w tamtym błotku. Bardzo fajny kontrast .”
„Mogłabym mieć takie zdjęcie ślubne!”
Ważną częścią kampanii jest konkurs, w którym do wygrania jest sprzęt trailowy od Decathlon (buty, plecak, czapka, czołówka, softflask i zestaw bezpieczeństwa). Aby wziąć w nim udział należy wysłać zdjęcie swoich ubłoconych po bieganiu butów i odpowiedzieć na pytanie „Z czego jesteś dumny” (np. z trudnej przeprawy, widoków, odkrywania co nieodkryte?).
Warto wiedzieć, że z każdego zgłoszenia Decathlon przekazuje 4 zł dla fundacji Las na Zawsze.