Anoreksja to schorzenie psychiczne, na które według szacunków, w Polsce cierpi od 0,8 do 1,8 proc. populacji dziewcząt poniżej 18. roku życia. Naukowcy z całego świata alarmują, że to także choroba psychiczna o największej śmiertelności, bowiem aż 10% osób z anoreksją umiera z powodu powikłań medycznych lub samobójstwa z nią związanego. Te wyniki zatrważają, ale jednocześnie skłaniają do działania i refleksji.
Właśnie dlatego, a także w związku z przypadającym 6 maja Światowym Dniu Walki z Anoreksją powstała kampania „Dieta (Nie)Życia”. Jej twórcy: Fundacja Głód(nie)Nażarty, sieć poradni zdrowia psychicznego PsychoMedic i agencja Dentsu Creative, zrealizowali 12-odcinkowy podcast, w którym można wysłuchać fragmentów pochodzących z książki pt. „Dieta NieŻycia”, Karoliny Otwinowskiej, a także wywiadów Jana Wasilewskiego – content creative managera w Dentsu Creative z ekspertami w dziedzinie anoreksji.
Zobacz również
Kolejne odcinki podcast publikowane są w każdy poniedziałek o godz. 9.00 w serwisach Spotify oraz YouTube.
AI pomaga zrozumieć anoreksję
Aby jeszcze lepiej przybliżyć społeczeństwu problem, jakim jest powszechność anoreksji i jej konsekwencje dla chorujących i ich bliskich, w ramach kampanii „Dieta (Nie)Życia” stworzono również serię krótkich filmików ilustrujących fragmenty e-booka Otwinowskiej. Do ich przygotowania wykorzystano sztuczną inteligencję, a wszystko po to, aby jeszcze bardziej niż tylko dźwiękiem pobudzić wyobraźnię i emocje osób szukających w sieci informacji na temat anoreksji.
„Dieta (Nie)Życia” to także specjalnie stworzona na potrzeby projektu strona internetowa, na której znaleźć można m.in. szczegółowe informacje na temat anoreksji, gotowy do bezpłatnego pobrania e-book Karoliny Otwinowskiej, a także umówić się online na wizytę ze specjalistą w poradni PsychoMedic.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zdjęcia: www.media.dentsu.pl
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Havas Prosumer publikuje raport nt. zdrowia psychicznego oczami Polaków
Zespół badaczy agencji Havas opracował wyniki kolejnego raportu z serii Havas Prosumer dotyczącego zdrowia psychicznego Polaków.
PS2 Influencerka z misją: Paulina Ihnatowicz
Jak powinien wyglądać dziś influencer marketing? Bohaterami naszego cyklu są osoby działające w mediach społecznościowych, które wykorzystują swoje kanały do dzielenia się specjalistyczną wiedzą i umiejętnościami w rozmaitych obszarach. Tak właśnie działa Paulina Ihnatowicz, która swojej społeczności opowiada m.in. o zdrowym odżywianiu.