Zaletą chatbota, który opiera się na relatywnie prostych technologicznie rozwiązaniach i na klikanych polach, jest dystrybucja najważniejszych wniosków badania w atrakcyjnej formie.
„Stworzyliśmy chatbota na własne potrzeby, by pokazać w praktyce klientom możliwości ich zastosowania w marketingu. Przy pomocy relatywnie prostych technologii można w atrakcyjny sposób dostarczać użytkownikom interesujące ich informacje. Nasz chatbot nie dostarcza żadnych danych z zewnątrz. Wszystkie informacje są zaszyte w scenariuszu rozmowy. Natomiast chatbot doskonale spełnia swoją funkcję. Dystrybuuje dane pozyskane w badaniu w przyjemnej formie, a dodatkowo dystrybuuje je w środowisku naszych użytkowników (w odróżnieniu do aplikacji które wymagają ściągania plików)” – mówi Natalia Jaworska, Head of Research & Consulting, Grupa OMD.
Zobacz również
„Chatboty mogą z pewnością odciążyć firmy od ogromnej ilości zapytań telefonicznych i mailowych, przeprowadzać rekrutacje, akcje marketingowe, zakładać rezerwacje, badać opinie, sprzedawać. Świetnie nadają się do zbierania leadów, automatyzowania konkursów, obsługi customer service. Funkcjonalności zaszyte w naszych chatbotach są bezpośrednią odpowiedzią na potrzeby klientów. To marki decydują o sposobie komunikacji z użytkownikiem. To one wybierają czy zasadna jest implementacja bota sprzedażowego, marketingowego czy obsługowego. Stworzenie bota wykorzystującego NLP, integracje, czy prostą klikalną ścieżkę – tu także wybór zależy od brandu i co również istotne, od budżetu klienta. Programistyczne kompetencje twórców chatbotów w połączeniu z wiedzą i doświadczeniem agencji to klucz do sukcesu – mówi Anna Kempisty, Partner Relationship/ New Business, Wandlee.