O konkursie S3KTOR
W tym roku warszawianki i warszawiacy w głosowaniu online wybrali i inicjatywę, którą wymyśliła młodzież z placówek opiekuńczo-wychowawczych podczas warsztatów z tworzenia projektów społecznych zorganizowanych przez Fundację. #PaczkaDlaSeniora realizowana od ponad 4 lat przez Fundację Dobrych Inicjatyw została wybrana spośród niemal 40 zgłoszonych do konkursu działań.
Założyciel Fundacji, Bartłomiej Jojczyk, tak podsumowuje 7 edycji akcji:
Zobacz również
Nagrodzony projekt, oprócz połączenia dwóch pokoleń (dzieci wręczających paczki i seniorów-beneficjentów), połączył biznes, samorząd i lokalną społeczność w idei wolontariatu i wspólnego wspierania wykluczonych społecznie starszych osób.
Na zdjęciu zespół Fundacji Dobrych Inicjatyw z nagrodą S3KTOR oraz Burmistrz Dzielnicy Ochota, Dorota Stegienka i dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy – Katarzyna Omen.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
#PaczkaDlaSeniora zaangażowała też wiele osób w zbiórki darów rzeczowych i działania wolontarystyczne przy ich przekazywaniu. W wyniku wspólnych działań w ciągu 4 lat 1540 seniorek i seniorów otrzymało paczki pomocowe, a wraz z nimi okazję do spotkania i rozmowy. W akcję włączyło się 31 firm i 474 wolontariuszy. Cały czas rozbudowujemy tę listę, dlatego zapraszamy do włączenia się do projektu! – dodaje Założyciel Fundacji Dobrych Inicjatyw.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Fundacja otrzymała dodatkowo 10 000 złotych od jednego ze sponsorów Konkursu – Tramwajów Warszawskich. Ta kwota wesprze przygotowanie raportu społecznego o sytuacji młodzieży po opuszczeniu placówek opiekuńczo-wychowawczych. – To bardzo ważny projekt i bardzo istotne narzędzie społecznej zmiany tworzone z myślą o zwiększeniu dobrostanu dzieci i młodzieży z placówek. Będzie o nim głośno, bo chcemy, aby stało się narzędziem i argumentem dla wszystkich organizacji i instytucji działających w obszarze instytucjonalnej pieczy zastępczej – dodaje Bartłomiej Jojczyk.
O projekcie #PaczkaDlaSeniora
Wraz z początkiem listopada Fundacja Dobrych Inicjatyw ruszyła z kolejną, 8. już edycją akcji #PaczkaDlaSeniora, wspierającej uwrażliwianie młodzieży na potrzeby starszych osób oraz stanowiącym materialne wsparcie dla starszych osób w potrzebie w postaci paczki zawierającej podstawowe artykuły spożywcze i kosmetyczne (lista). Wartość paczki pomocowej w ostatniej edycji wyniosła 222 PLN. Jest to najbardziej wartościowa paczka pomocowa dla seniorów w Polsce.
Po raz kolejny pomogą jej w tym wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych, Ośrodki Pomocy Społecznej, dzięki którym pomoc trafia w ręce tych, którzy najbardziej jej potrzebują oraz pracownicy firm zaangażowanych w projekt.
Na dziś potwierdzona lista biznesowych partnerów projektu to: Colgate-Palmolive, Lenovo, sieć hoteli Ibis, Novotel, Sofitel, Mercure, Société Générale, Linklaters, MoneyGram International, LOTTE Wedel, Mennica Polska, Dr Irena Eris, Many Mornings, Dr Gerard, Pol-Hun, CERKO. Lista partnerów projektu społecznego #PaczkaDlaSeniora wciąż się wydłuża.
Jak włączyć się do akcji #PaczkaDlaSeniora?
Aby włączyć się w działania i realnie wesprzeć akcję #PaczkaDlaSeniora, można:
– dołączyć do grona darczyńców indywidualnych – instrukcja na stronie internetowej Fundacji Dobrych Inicjatyw: www.fdi.org.pl/ruszamy-z-8-edycja-paczkadlaseniora,
– dołączyć do grona partnerów instytucjonalnych – pomoc dla seniorów można przekazać w formie darów rzeczowych i darowizny finansowej, co w przypadku firm i instytucji jest warunkiem partnerstwa w projekcie i uruchamia możliwość włączenia pracowników w roli wolontariuszy przygotowujących, rozwożących i wręczających paczki seniorom wskazanym w oparciu o kryteria finansowe przez Ośrodki Pomocy Społecznej.
Co zyskuje firma włączająca się do akcji #PaczkaDlaSeniora?
Firmy angażujące się finansowo i produktowo w projekt społeczny #PaczkaDlaSeniora realizują przyjęte cele społeczne dotyczące angażowania się w lokalne inicjatywy, działań na rzecz wrażliwych grup społecznych (seniorów oraz dzieci i młodzieży z placówek opiekuńczo-wychowawczych).
Projekt realizuje też Cele Zrównoważonego Rozwoju: #1: Koniec z Ubóstwem, #2: Dobra Jakość Edukacji.
Po zgromadzeniu w biurze darów rzeczowych i po dokonaniu zakupów ze środków pochodzących z darowizn finansowych przystępujemy do pakowania i rozwożenia paczek, w czym pomagają nam wolontariusze z partnerskich firm. To są świetne spotkania i doskonale spożytkowana energia społeczna pracowników korporacji, którzy w erze home office coraz chętniej spotykają się właśnie przy takich okazjach, jak wspólna realizacji projektu społecznego. Doskonale odzwierciedlają to relacje z takich spotkań na stronie LinkedIn naszej fundacji, na której Dobre Inicjatywy wzbudzają moc dobrych emocji. Często w akcję angażują się całe rodziny i przyjaciele wolontariuszy, co sprawia, że określenie #PaczkaDlaSeniora nabrało nowego, społecznego wymiaru. Jest w tym coś niezwykłego, potwierdzają to wszyscy wolontariusze, którzy po zmianie pracy – wracają do nas, szybko angażując nowych pracodawców w projekt #PaczkaDlaSeniora. To chyba najlepsza rekomendacja – podsumowuje Magdalena Majorowska, specjalistka ds. komunikacji i fundraisingu w Fundacji Dobrych Inicjatyw.
Co o projekcie #PaczkaDlaSeniora mówią zaangażowane firmy?
Monika Pietras z firmy Colgate-Palmolive tak podsumowuje zaangażowanie pracowników firmy:
Nasi pracownicy odliczają do kolejnej akcji wolontariatu z Fundacją Dobrych Inicjatyw, bo nasza współpraca to już nie tylko #PaczkaDlaSeniora, ale też warsztaty podopiecznych Fundacji w siedzibie Colgate-Palmolive, czyli tzw. #EDUpodróże oraz wycieczki naszych pracowników do placówek opiekuńczo-wychowawczych w celu odnowienia ich. W ramach działającej wewnątrz firmy pod hasłem Giving To Others grupy wolontariuszy mamy do dyspozycji nasz czas i nasze kompetencje. Staramy się nimi obdarowywać jak największe grono osób. Pomoc seniorom i edukacja młodzieży w jednym to genialne połączenie, dlatego 7 i 9 listopada znów będzie można spotkać w Fundacji dwie grupy wolontariuszy z naszej firmy pakujące paczki pomocowe dla seniorów. Potem będziemy je rozwozić. I tak jest już od drugiej edycji projektu, czyli od 3 lat.
Szczegółowe informacje o projektach realizowanych przez Fundację Dobrych Inicjatyw social media organizacji regularnie zamieszczane są w jej kanałach social media: na LinkedIn, Instagramie oraz na Facebooku.