Kochani, to będzie piękny dzień! 🙂
Znacie to uczucie lekkości, błogości i niczym nieskrępowanego zachwytu? Zastanówmy się co wprowadza nas w taki stan, czym jest to magiczne coś, co potrafi zmieniać, kreować rzeczywistość oraz sposób postrzegania i zapamiętywania.
Zobacz również
Odpowiedź to emocje. Pogadamy dziś o nich i o uwodzeniu, pogadamy o tych małych elementach, które powodują, że czujemy coś, czego dawno nie czuliśmy. Zwracamy od razu na to coś swoją uwagę, serducho zaczyna mocniej bić, czujemy się tak, jak na promie kosmicznym wiozącym nas w kosmos.
Jeśli interesuje Was to, czy klient jest brunetem czy blondynem – zatrzymajcie się i nie idźcie w tę stronę. Ważne jest zupełnie co innego – jego wnętrze, osobowość, sposób zachowania w konkretnych sytuacjach, jego zainteresowania oraz miejsca, które odwiedza. To wszystko ma wpływ na jego decyzje zakupowe.
5 etapów podejmowania decyzji konsumenckiej według Johna Dewey’a (to się przyda!).
#PolecajkiNM cz. 29: Meaningful Brands 2024, Ziemianie Atakują 2024, Inside Seeside
- rozpoznanie potrzeby lub problemu
- poszukiwanie informacji
- ocena alternatywnych rozwiązań
- decyzja zakupowa
- zachowanie po zakupie
No dobra, ale co do tego wszystkiego ma ulotka i jej 365 twarzy?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ulotka jest idealnym nośnikiem emocji i genialnie sprawnym narzędziem marketingowym, wspierającym każdy z etapów podejmowania decyzji konsumenckiej. Ulotka najczęściej kojarzy się nam z czymś zwykłym, nieatrakcyjnym kawałkiem papieru, ale nie dajmy się zwieść pozorom! Najczęściej otrzymujemy ją, zamawiając jedzenie z dowozem lub wręczają ją nam na ulicy. Ale wiecie co? Niezależnie od tego, jak nam spowszedniała, nadal ma moc i spełnia swoja rolę. Jest niskokosztowa, można ją wydrukować w dużych ilościach, pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców ze swoim przekazem. To jedna z jej twarzy – informuje nas o czymś, ale może opowiadać też historię.
To na czym mi dziś zależy to pokazanie Wam innych twarzy ulotek oraz tego, w jaki sposób one oddziałują na swoich odbiorców.
Powiążemy poszczególne twarze ulotki z konkretnymi etapami decyzji konsumenckich. Zobaczycie jak uzupełniają się nawzajem, budując całkiem zgrabną i skuteczną strategię marketingową, opartą na jednym produkcie poligraficznym. A jeśli uda mi się Was przekonać, znajdziecie ją na najlepszym portalu do druku online – drukomat.pl.
Koniecznie zwróćcie uwagę na dostosowanie odpowiedniej formy komunikatów wraz z CTA (nawoływaniem do konkretnych akcji), które będziecie zamieszczać na materiałach drukowanych. Te powinny być powiązane z konkretnym etapem podejmowania decyzji – nie stosujcie CTA sprzedażowych w pierwszych trzech etapach – tam będą nieskuteczne. To czas, kiedy klient zbiera informacje, rozważa różne opcje oraz szuka rozwiązań swoich problemów. W tych etapach dajcie się poznać jako eksperci w swojej dziedzinie i proponujcie rozwiązania zachęcające do zgłębienia wiedzy. Możecie również zaprosić klientów na swój blog, gdzie znajdą sporo praktycznej wiedzy.
Jak ograć ulotką poszczególne etapy ścieżki zakupowej klienta?
Rozpoznanie potrzeby lub problemu
- Kartka z opisem problemu z pytaniem, na które odpowiedzią są oferowane przez Was produkty.
- Ulotka opisująca konkretne funkcje produktów dostępnych w sklepie, w zderzeniu z problemami lub potrzebami, które zaspokajają.
Poszukiwanie informacji
- Ulotka opowiadająca o marce i jej wartościach – wciąga w magiczny świat opowiadany poprzez wartości marki oraz pomaga się z nimi identyfikować.
- Ulotka opisująca technologię albo unikalny sposób wytwarzania produktu.
Ocena alternatywnych rozwiązań
- Ulotka opisująca grupy produktów i marki dostępne w Waszych sklepach – zyskacie dzięki temu dodatkową możliwość opowiedzenia o Waszej ofercie. Będziecie mogli skrupulatnie ją segmentować, dobierając odpowiedni komunikat do właściwego typu odbiorcy.
Decyzja zakupowa
- Kupon rabatowy na kolejny zakup – będziecie budować lojalność, zachęcając do kolejnego kontaktu z Waszymi produktami.
- Kupon rabatowy dla przyjaciół – uruchomicie siłę wzajemnych bliskich rekomendacji. „Opowiedz o nas swoim przyjaciołom” – to jedna z najskuteczniejszych form polecenia i budowania zaufania.
- Ulotka z ofertą specjalną, dostępną w ograniczonej ilości i ograniczonym czasie lub na akcesoria czy produkty komplementarne do zamówionego produktu – zagrajcie regułą niedostępności, aby zachęcać do dalszej interakcji z Waszymi markami.
Zachowanie po zakupie
- Kartka z podziękowaniami za zakup genialnie buduje pozytywne relacje z marką.
- Kartka z informacją kto pakował i szykował dla klienta produkt – wzbudza zaufanie i wywołuje ciepłe emocje.
- Kartka z instrukcją jak uruchomić produkt po dostawie – świetny sposób na to, by wzmocnić relacje z Waszymi klientami oraz zyskać jeszcze większe zaufanie do Waszych marek. To również doskonała okazja do zaprezentowania firmy jako eksperta w swojej dziedzinie.
- Kupon z datą serwisu produktu, danymi kontaktowymi, a dodatkowo z rabatem na usługę serwisową – zyskujecie w ten sposób możliwość sprzedaży usług dodatkowych oraz budujecie wizerunek eksperta, zwiększając szansę na powrót klienta.
Dlaczego materiały drukowane są fajne i efektywnie wspierają sprzedaż w sieci?
Ponieważ są bardziej „rzeczywiste” dla mózgu. Wymagają bardziej emocjonalnego przetwarzania, co jest ważne w procesie budowania tożsamości, rozpoznawalności marki i produktu. Materiały fizyczne w postaci papierowych wydruków wytwarzają więcej reakcji mózgu związanych z uczuciami wewnętrznymi, zwiększając znacznie efektywność reklam. Genialnie uruchamiają przy tym pamięć przestrzenną mózgu.
Więcej o ulotkach możecie przeczytać też na blogu drukomat.pl.
Mamy ten sam cel – efektywna sprzedaż w sieci!
Rozpal swój e-commerce – to łatwe, kiedy wiesz jak!
Pobierz nasz ebook > www.drukomat.pl/lp/dorzuc-do-paczki
#DrukomatMasterclass: webinary – ebooki – publikacje
#drukomat #e-cmmerce #drukonline