eBay to jedna z największych platform e-sprzedażowych na świecie działająca od 1995 roku. W Polsce serwis zadebiutował już w 2005 roku, jednak nie podbił serc internautów, a w starciu z rosnącą konkurencją ze strony Allegro w końcu poniósł całkowitą porażkę na naszym rynku. Jak tłumaczy szefowa eBay w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl – „serwis prawdopodobnie nie wyróżniał się znacząco przez dłuższy czas i stąd decyzja o wstrzymaniu działalności”. Teraz eBay ogłasza wielki come back i chce stać się jedną z ulubionych platform zakupowych Polaków w najbliższych latach, konkurując z Allegro i Amazonem.
Wśród kluczowych kroków firmy, ma być wprowadzenie automatycznego tłumaczenia ofert na język polski oraz rozwój aplikacji mobilnej.
Zobacz również
W głównej mierze stawiamy na rozwój funkcjonalności aplikacji mobilnej, gdyż nasze analizy pokazały, że Polacy w większości kupują właśnie przy pomocy tego narzędzia. Jeżeli pojawi się taka potrzeba, nawiążemy współpracę z operatorami logistycznymi, rozszerzymy opcje płatności o kolejne systemy lub wzbogacimy programy lojalnościowe. Jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi sprzedawcami i im będziemy rekomendować odpowiednie rozwiązania, by mogli rozwijać swój biznes dzięki platformie eBay. pl – powiedział Paolo Levoni, starszy dyrektor ds. handlu transgranicznego w EU w eBay.
Tłumaczenie ofert na język polski stanowiło dla nas duże wyzwanie. Sporo na tym polu udało się zrobić, ale na pewno jeszcze wiele przed nami w tej kwestii pozostało. Zmiana języka implikuje również inne rzeczy. Polacy będą mieli teraz dostęp w swoim własnym języku do portfolio dużych sprzedawców m.in. z Hiszpanii, Niemiec, Francji czy Wielkiej Brytanii, co ułatwi również kwestie logistyczne dla klientów – dodaje.
Czym eBay ma się wyróżnić na tle konkurencji? Lorna Dunne, szefowa sprzedaży transgranicznych UE w eBay podkreśla, że największą zaletą platformy jest przekrój oferowanych towarów i rozwinięcie sprzedaży globalnych produktów.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Jesteśmy otwartą platformą, więc chcemy też przyciągać zarówno małych sprzedawców, jak i duże biznesy. Na eBayu sprzedawać może każdy, zarówno indywidualni użytkownicy, małe firmy jak i najwięksi gracze. Największy wzrost obserwujemy jednak wśród małych i średnich biznesów, i to tam widzimy największe pole do rozwoju – tłumaczy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wchodząc do Polski, eBay zamierza przenieść tu rozwiązania z innych krajów. Firma stawia jednak na strategię małych kroczków i stopniowy rozwój, oceniając zapotrzebowanie i dostosowując rozwiązania do bieżących trendów konsumenckich. eBay podobnie podchodzi do promocji swoich działań. Firma zamierza zacząć wyłącznie od reklamy internetowej, aby dotrzeć do konsumentów najbardziej zaangażowanych w kupno i sprzedaż online.
To, czego nauczyliśmy się, operując wcześniej w Polsce, to fakt, że należy działać spokojnie i dać się prowadzić rynkowi, a także zaoferować unikalne produkty – wyjaśnia Dunne.
Choć wejście do Polski jest dla eBay jednym z kluczowych działań strategicznych, wygląda na to, że firma rzeczywiście stawia bardzo ostrożne kroki i daje sobie sporo czasu na poznanie polskiego konsumenta. Na razie eBay oferuje znacznie mniej udogodnień, opcji płatności i dostaw niż konkurencja. Czy platforma rzeczywiście ma szansę trafić na podium najpopularniejszych marketplace’ów w kraju miłośników BLIKa, natychmiastowych dostaw i Paczkomatów?
PS
Serwis Allegro, największy konkurent dla eBay na polskim rynku, postanowił rozszerzyć swoją działalność o inne kraje UE, uruchamiając swoją anglojęzyczną usługę.
PS 2
Jak wyglądał marketing e-sklepów w minionym roku oraz jakie wyzwania czekają na e-commerce w 2022 roku?