„Every Stain Should Be Part of the Game”: Arsenal Londyn i Persil przełamują tabu związane z menstruacją w sporcie

„Every Stain Should Be Part of the Game”: Arsenal Londyn i Persil przełamują tabu związane z menstruacją w sporcie
Z badania przeprowadzonego wśród 1000 brytyjskich nastolatek wynika, że ​​ponad trzy czwarte z nich przestało uprawiać sport z powodu miesiączki. Tabu związane z miesiączkowaniem sportsmenek przełamuje kampania „Every Stain Should Be Part of the Game”.
O autorze
1 min czytania 2025-03-04

Kampania „Every Stain Should Be Part of the Game” zwraca uwagę na ryzyko zaplamienia krwią menstruacyjną ubrań podczas uprawiania aktywności fizycznej przez kobiety. Ambasadorkami akcji prowadzonej wspólnie przez markę Persil i żeńską drużynę Arsenalu Londyn zostały gwiazdy kobiecego futbolu, takie jak Beth Mead, Leah Williamson i Katie McCabe.

– Każda z nas to przeżyła: obawę przed przeciekiem i lęk przed reakcją otoczenia. Ale nie ma się czego wstydzić. W piłce nożnej nosimy plamy z dumą, bo świadczą o naszym zaangażowaniu i pasji. Tak samo powinno być z każdą plamą, niezależnie od jej pochodzenia – tłumaczy Beth Mead, zawodniczka Arsenalu Londyn.

Jak zauważają autorzy działań, plamy krwi będące wynikiem kontuzji na bieżni czy boisku są przez społeczeństwo postrzegane jako symbole sił, niezłomności i bohaterskiej postawy w rozgrywkach. Gdy jednak na ubraniu pojawiają się plamy krwi menstruacyjnej, staje się ona tematem tabu i niejednokrotnie jest powodem do wstydu i zmartwień dla kobiet i dziewcząt uprawiających sport.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania „Every Stain Should Be Part of the Game” obejmuje m.in. media papierowe, kreacje outdoorowe i materiały publikowane w social mediach oraz internecie. Poza hasłem: „Every Stain Should Be Part of the Game” (pol. „Każda plama to element gry”), to przede wszystkim zdjęcia prezentujące sportsmenki w bojowych pozycjach i zakrwawionych ubraniach. Na potrzeby akcji powstała również witryna internetowa Dirt Is Good (pol. brud jest w porządku).

Za realizację kampanii odpowiada agencja MullenLowe.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcia: MullenLowe Global

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS OkresNoStres: program edukacji menstruacyjnej marki Bella