Kampania „Every Stain Should Be Part of the Game” zwraca uwagę na ryzyko zaplamienia krwią menstruacyjną ubrań podczas uprawiania aktywności fizycznej przez kobiety. Ambasadorkami akcji prowadzonej wspólnie przez markę Persil i żeńską drużynę Arsenalu Londyn zostały gwiazdy kobiecego futbolu, takie jak Beth Mead, Leah Williamson i Katie McCabe.
Zobacz również
– Każda z nas to przeżyła: obawę przed przeciekiem i lęk przed reakcją otoczenia. Ale nie ma się czego wstydzić. W piłce nożnej nosimy plamy z dumą, bo świadczą o naszym zaangażowaniu i pasji. Tak samo powinno być z każdą plamą, niezależnie od jej pochodzenia – tłumaczy Beth Mead, zawodniczka Arsenalu Londyn.
Jak zauważają autorzy działań, plamy krwi będące wynikiem kontuzji na bieżni czy boisku są przez społeczeństwo postrzegane jako symbole sił, niezłomności i bohaterskiej postawy w rozgrywkach. Gdy jednak na ubraniu pojawiają się plamy krwi menstruacyjnej, staje się ona tematem tabu i niejednokrotnie jest powodem do wstydu i zmartwień dla kobiet i dziewcząt uprawiających sport.
Kampania „Every Stain Should Be Part of the Game” obejmuje m.in. media papierowe, kreacje outdoorowe i materiały publikowane w social mediach oraz internecie. Poza hasłem: „Every Stain Should Be Part of the Game” (pol. „Każda plama to element gry”), to przede wszystkim zdjęcia prezentujące sportsmenki w bojowych pozycjach i zakrwawionych ubraniach. Na potrzeby akcji powstała również witryna internetowa Dirt Is Good (pol. brud jest w porządku).
Playbook NM #2: Cross-border e-commerce. Dołącz do gry! [ZAPOWIEDŹ]
Za realizację kampanii odpowiada agencja MullenLowe.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: MullenLowe Global