O zmianach poinformował na swoim twitterowym profilu Matt Navarra, ekspert ds. social media. Użytkownik zamieścił bowiem screen wiadomości, którą Facebook wysyła reklamodawcom.
Najważniejszą zmianą jest ta, dotycząca blokowania reklam, w których tekst zajmuje więcej niż 20% obrazu – teraz limit ten zostanie zniesiony.
Zobacz również
Ponadto, portal społecznościowy usunął też narzędzie, dzięki któremu reklamodawcy mogli sprawdzać swoje reklamy, czy są one zgodne z zasadami dotyczącymi ilości tekstu. Zaktualizowana została również treść strony, która miała być pomocą dla reklamodawców – wcześniej pojawiała się tam informacja, że reklamy są sprawdzane pod kątem ilości tekstu w głównym obrazie i w przypadku niespełnienia wymogu, mogą się one w ogóle nie pojawić na stronach Facebooka.
Teraz z kolei widnieje tam jedynie adnotacja, że obrazy zawierające mniej niż 20% tekstu są skuteczniejsze i znacznie czytelniejsze dla użytkowników – jak pokazały badania portalu społecznościowego. Nie ma tam natomiast informacji o ograniczaniu reklam
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Na tę chwilę nie wiadomo, kiedy zmiany wejdą w życie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
28 stycznia br. przedstawiciele Facebooka poinformowali o wprowadzeniu funkcji Off-Facebook Activity – dzięki niej użytkownicy będą mogli zarządzać swoimi danymi, które są udostępniane reklamodawcom.
PS2
Facebook chce walczyć z wizerunkiem firmy, która nie dba o prywatność swoich użytkowników i w związku z tym postanowił otworzyć tzw. pop-upowe kawiarnie w Wielkiej Brytanii, w których będzie m.in. edukować na temat prywatności w serwisie.
PS3
W lipcu 2019 roku Facebook ogłosił wprowadzenie dwóch zmian, które pozwolą użytkownikom lepiej zrozumieć jego system reklamowy. Internauci otrzymają więcej informacji na temat targetowania danej reklamy oraz dowiedzą się, które firmy wykorzystywały ich dane w tym celu.