Facebook luzuje ograniczenia w reklamach – znika limit 20% tekstu

Facebook luzuje ograniczenia w reklamach – znika limit 20% tekstu
Wygląda na to, że Facebook postanowił nieco poluzować ograniczenia, które uprzednio zostały wprowadzone dla reklamodawców – znika m.in. limit dotyczący reklam zawierających ponad 20% tekstu w głównym obrazie.
O autorze
1 min czytania 2020-09-24

O zmianach poinformował na swoim twitterowym profilu Matt Navarra, ekspert ds. social media. Użytkownik zamieścił bowiem screen wiadomości, którą Facebook wysyła reklamodawcom.

Najważniejszą zmianą jest ta, dotycząca blokowania reklam, w których tekst zajmuje więcej niż 20% obrazu – teraz limit ten zostanie zniesiony. 

Ponadto, portal społecznościowy usunął też narzędzie, dzięki któremu reklamodawcy mogli sprawdzać swoje reklamy, czy są one zgodne z zasadami dotyczącymi ilości tekstu. Zaktualizowana została również treść strony, która miała być pomocą dla reklamodawców – wcześniej pojawiała się tam informacja, że reklamy są sprawdzane pod kątem ilości tekstu w głównym obrazie i w przypadku niespełnienia wymogu, mogą się one w ogóle nie pojawić na stronach Facebooka.

Teraz z kolei widnieje tam jedynie adnotacja, że obrazy zawierające mniej niż 20% tekstu są skuteczniejsze i znacznie czytelniejsze dla użytkowników – jak pokazały badania portalu społecznościowego. Nie ma tam natomiast informacji o ograniczaniu reklam

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na tę chwilę nie wiadomo, kiedy zmiany wejdą w życie. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

28 stycznia br. przedstawiciele Facebooka poinformowali o wprowadzeniu funkcji Off-Facebook Activity – dzięki niej użytkownicy będą mogli zarządzać swoimi danymi, które są udostępniane reklamodawcom.

PS2

Facebook chce walczyć z wizerunkiem firmy, która nie dba o prywatność swoich użytkowników i w związku z tym postanowił otworzyć tzw. pop-upowe kawiarnie w Wielkiej Brytanii, w których będzie m.in. edukować na temat prywatności w serwisie.

PS3

W lipcu 2019 roku Facebook ogłosił wprowadzenie dwóch zmian, które pozwolą użytkownikom lepiej zrozumieć jego system reklamowy. Internauci otrzymają więcej informacji na temat targetowania danej reklamy oraz dowiedzą się, które firmy wykorzystywały ich dane w tym celu.