Facebook wprowadza funkcję Off-Facebook Activity – pozwala ona na ograniczenie danych udostępnianych reklamodawcom

Facebook wprowadza funkcję Off-Facebook Activity – pozwala ona na ograniczenie danych udostępnianych reklamodawcom
28 stycznia br. przedstawiciele Facebooka poinformowali o wprowadzeniu funkcji Off-Facebook Activity – dzięki niej użytkownicy będą mogli zarządzać swoimi danymi, które są udostępniane reklamodawcom.
O autorze
1 min czytania 2020-01-30

Nieprzypadkowo Facebook postanowił wprowadził nową funkcję prywatności właśnie 28 stycznia – był to bowiem Europejski Dzień Ochrony Danych Osobowych. Po słynnej aferze aferze związanej z firmą Cambridge Analytica, przedstawiciele portalu społecznościowego wielokrotnie zapewniali, że postawili sobie za cel, by zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników w internecie. 

Wspomniana funkcja Off-Facebook Activity pozwala bowiem internautom na sprawdzenie, jakie informacje udostępnia o nich serwis społecznościowy. By to zrobić, wystarczy wejść w ustawieniach w zakładkę „Twoje informacje na Facebooku”, a następnie w „Aktywność poza Facebookiem”. Tam też można wybrać opcję, by firmy zewnętrzne nie mogły śledzić naszych działań w internecie – dane te jednak nie będą całkowicie usunięte, a jedynie „zanonimizowane” względem reklamodawców. 

 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Facebook chce walczyć z wizerunkiem firmy, która nie dba o prywatność swoich użytkowników i w związku z tym postanowił otworzyć tzw. pop-upowe kawiarnie w Wielkiej Brytanii, w których będzie m.in. edukować na temat prywatności w serwisie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W lipcu 2019 roku Facebook ogłosił wprowadzenie dwóch zmian, które pozwolą użytkownikom lepiej zrozumieć jego system reklamowy. Internauci otrzymają więcej informacji na temat targetowania danej reklamy oraz dowiedzą się, które firmy wykorzystywały ich dane w tym celu.