„First shave, the story of Samson” to tytuł nowego spotu marki Gillette, w którym widzimy młodego, transseksualnego chłopca, uczącego się golić. W tym całym procesie pomaga mu jego ojciec.
Za sprawą tej reklamy Gillette chce promować integrację płci i jednocześnie wywoływać dyskusje na tematy związane z transseksualizmem.
Zobacz również
W styczniu br. Gillette wypuściło inny spot, o którym w mgnieniu oka zrobiło się głośno – poruszał on bowiem temat tzw. toksycznej męskości. Wokół reklamy wówczas rozgorzała dyskusja w internecie, zwłaszcza wśród przedstawicieli płci męskiej, którzy zarzucali marce promowanie szkodliwych stereotypów na temat mężczyzn.
PS
45 proc. badanych osób z Polski deklaruje, że czułoby pełną empatię dla pary gejów zaatakowanej na ulicy, a zaledwie 26 proc. z pewnością zareagowałoby w takiej sytuacji. Tę bierną postawę ma zmienić nowa kampania społeczna „Po prostu reaguj”.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W styczniu br. agencja 180heartbeats + Jung v Matt nawiązała współpracę z marką Absolut, w ramach której wypromuje nową limitowaną butelkę Absolut Drop of Love. Atrament użyty na butelkach został przygotowany z przetworzonej farby z rasistowskich i homofobicznych haseł namalowanych na ścianach wielu miast.