Pokój Wyciszenia w Galerii Katowickiej powstał głównie z myślą o klientach, w tym tych najmłodszych, którzy podczas wizyty w centrum handlowym potrzebują chwilowego odreagowania napięcia, wyciszenia, odseparowania się od różnorodnych bodźców. Jest to miejsce w szczególności przeznaczone dla osób ze spektrum autyzmu. Udostępniany jest po zgłoszeniu zapotrzebowania w Punkcie Informacyjnym lub agentom Ochrony obiektu (także telefonicznie). Dodatkowo pracownicy biura administracji oraz ochrony zostali przeszkoleni, jak rozpoznać i odpowiednio reagować na niestandardowe zachowania. Ponadto prawie 60 najemców Galerii zobowiązało się – w razie potrzeby – wyciszyć muzykę czy zmniejszyć oświetlenie w swoim lokalu podczas pobytu osoby ze spektrum autyzmu.
– Zależy nam na tym, aby łamać bariery i być otwartym dla każdego Klienta, również dla rodziców odwiedzających nas z dziećmi ze spektrum autyzmu. Chcemy ułatwić im pobyt w naszym centrum handlowym, a w tych najtrudniejszych chwilach zaoferować cichą i spokojną przystań, w której można opanować emocje i odizolować się od bodźców zewnętrznych. Mam nadzieję, że poprzez uruchomienie pierwszego w centrum handlowym Pokoju Wyciszenia damy przykład również innym obiektom – mówi Joanna Bagińska, dyrektor Galerii Katowickiej.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
– O tym, jak cenna to inicjatywa, świadczą głosy rodziców dzieci autystycznych, którzy są za nią niezwykle wdzięczni sugerując również, iż przydałyby się takie rozwiązania w innych obiektach. Może tak się stanie, gdyż post z tą informacja przeczytało już ponad 30 tysięcy osób. I mam nadzieję, że znajdą się wśród nich osoby decyzyjne – mówi Beata Cielecka z ROM-E Metis w Katowicach.
PS
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Carrefour rozważa wprowadzenie w swoich marketach tzw. „cichej godziny”, czyli określoną porę, podczas której ograniczone zostaną agresywne bodźce sensoryczne, tak aby osoby z autyzmem mogły czuć się bezpieczniej w sklepie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Tommy Hilfiger Adaptive to specjalna linia amerykańskiego projektanta, stworzona z myślą o osobach niepełnosprawnych. W kolekcji pojawiły się ubrania z wieloma rozwiązaniami, które mają ułatwiać ubieranie się osobom niepełnosprawnym – m.in. zapięcia na magnes i rzepy, czy zamki błyskawiczne na jedną rękę. Najnowsza kolekcja na jesień-zimę 2018 jest trzecią z kolei i jest wielkim krokiem w stronę różnorodności.