Jak pokazują badania, u znaczącej części populacji duża ilość doświadczeń dźwiękowych i wizualnych powoduje tak duży dyskomfort, że nie mogą zaspokajać swoich codziennych potrzeb, do których należą m.in. zakupy. Zaburzenia integracji sensorycznej występują bardzo często u osób w spektrum autyzmu, choć nie tylko – nadwrażliwość na bodźce może dotyczyć również osób np. cierpiących na migrenę lub wysoko wrażliwych. W efekcie zbyt ostre światło, głośne dźwięki, zatłoczone pomieszczenia czy intensywne zapachy mogą dezorganizować, rozpraszać uwagę, wywołać niepokój, a nawet powodować ból.
W związku z tym Galeria Młociny zdecydowała się wprowadzić „godziny ciszy” z myślą o osobach wrażliwych na dużą ilość bodźców. W ich ramach wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, na terenie centrum handlowego zostanie wyłączona muzyka, wygaszone światła, a ogłoszenia głosowe zostaną ograniczone do minimum. Inicjatywa odbywać się będzie w każdy wtorek w godzinach 15:00-18:00.
Zobacz również
Na terenie Galerii Młociny zostaną umieszczone plakaty informacyjne na temat inicjatywy. Emitowane będą również spoty głosowe informujące o wprowadzeniu nowych zasad oraz rozpoczęciu „Godzin ciszy”.
PS
Sieć Lidl z myślą o komforcie osób ze spektrum autyzmu, jak i ich rodzin oraz opiekunów, wprowadziła ciche godziny we wszystkich swoich sklepach w Polsce. Inicjatywa została opracowana we współpracy z Fundacją JiM, a jej głównym celem jest ułatwienie w dokonywaniu zakupów przez klientów z ASD.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
11 lutego br. IKEA Kraków na cały dzień wyłączyła muzykę i reklamy, przyciemniła oświetlenie, udostępniła specjalną strefę wyciszenia oraz kasy z pierwszeństwem dla klientów ze spektrum autyzmu. Tak jest teraz w każdy wtorek w krakowskim markecie sieci.
PS3
„Godziny ciszy” w ubiegłym roku wprowadziło już wiele sieci, takich jak np. Decathlon, Auchan oraz Carrefour.