Badania pokazują, że na świecie już 400 mln osób na co dzień zmaga się z celiakią, czyli nietolerancją glutenu. Dla wielu z nich okres bożonarodzeniowy jest wyjątkowo trudny, bo przecież znaczna część świątecznych potraw zawiera właśnie gluten (a także laktozę i inne alergeny).
Zobacz również
Marka Dr. Schär wraz z agencją McCann Greece stworzyły więc kampanię pod hasłem „Gluten Free Santa”, której najważniejszym elementem jest wizerunek Świętego Mikołaja z objawami nietolerancji glutenu. Trądzik różowaty, obrzęki i wzdęcia to tylko niektóre z nich.
Twórcy akcji napisali list do Gwiazdora chorującego na nietolerancję glutenu podobnie jak wiele innych sławnych osobistości ze świata filmu, sztuki czy muzyki. W tekście przekonują, że znaleźli rozwiązanie jego problemów żywieniowych, zwracają uwagę na rolę Świętego Mikołaja w obchodach Bożego Narodzenia i wreszcie proponują mu produkty bezglutenowe.


„Seat Belters”: spersonalizowane playlisty Spotify pomagają stać się lepszym kierowcą
Dr. Schär uświadamia na temat skali celiakii
Kampania „Gluten Free Santa” Dr. Schär to jednak coś więcej niż tylko zabawny spot wideo osadzony w świątecznej atmosferze. To próba zwrócenia uwagi społeczeństwa na to, jak powszechne są dziś alergie żywieniowe, w tym ta na gluten. I oczywiście zachęcenia konsumentów do tego, aby wybierali produkty marki nie tylko na co dzień, ale także od święta.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ofercie Dr. Schär znajdziemy m.in. włoską gwiazdkową babkę Panettone, ciasteczka korzenne i w czekoladzie, a także wiele innych przekąsek.
Zdjęcia: Dr. Schär