Google Maps wspiera akcję #stayathome – teraz ułatwia znajdowanie restauracji z jedzeniem w dostawie

Google Maps wspiera akcję #stayathome – teraz ułatwia znajdowanie restauracji z jedzeniem w dostawie
Do Google Maps wprowadzono niedawno nową funkcję, która niewątpliwie znajdzie swoje zastosowanie w dobie koronawirusa – teraz w aplikacji możemy wyszukiwać restauracje, które oferują sprzedaż z dowozem do domu, a także na wynos.
O autorze
1 min czytania 2020-04-07

W związku z panującą pandemią koronawirusa rządy wielu państw wprowadziły przymusową kwarantannę domową dla niektórych obywateli. Zalecili też pozostanie w domach, jeżeli nie ma się wyraźnego powodu, aby opuścić swoje cztery kąty. Wszystko po to, aby nie narażać siebie, ani swoich bliskich na zarażenie wirusem.

Aby zachęcić społeczeństwo do trzymania się zasad kwarantanny domowej, wiele marek zainicjowało działania, często okraszone hasłami #stayathome lub #zostańwdomu. Przykładem tego jest chociażby Pornhub, który zaoferował całkowicie darmowe konto premium dla swoich użytkowników. Natomiast firmy takie, jak Volkswagen czy Coca-Cola postanowiły nieco zmodyfikować swoje logotypy i hasła, aby zwrócić uwagę na to, jak ważne jest zachowywanie dystansu społecznego.

Teraz inicjatywę w duchu #stayathome zaprezentowała firma Google w swojej aplikacji Google Maps – wprowadzono tam bowiem nową funkcję, dzięki której internauci mogą wyszukiwać restauracje, oferujące sprzedaż potraw na wynos lub z dowozem do domu. 

Nową funkcjonalność znaleźć można w sekcji filtrów – po wybraniu odpowiedniej opcji wyświetlą nam się adekwatne lokale na danym obszarze.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wspomniana funkcja w aplikacji Google Maps najpierw pojawiła się w Stanach Zjednoczonych, lecz teraz dostępna jest także w innych państwach, w tym m.in. w Polsce.  

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

To kolejny nietypowy pomysł na to, jak zachęcić społeczeństwo do pozostania w swoich domach w związku z pandemią koronawirusa – studenci berlińskiego oddziału Miami Ad School stworzyli billboardy ze spoilerami dotyczącymi popularnych produkcji platformy.

PS2

Akcja „Stay and f*** at home” została zapoczątkowana w mediach społecznościowych hashtagiem #staythefhome. Marka nawołuje do tego, aby w ramach bezpieczeństwa „zrobić sobie dobrze i zostać w domu”.