Komisja Europejska w maju tego roku przedstawiła plan nowej strategii, dzięki której najmłodsi internauci będą mieli zapewnione bezpieczeństwo i przyjazne środowisko online. We wprowadzeniu zmian będzie uczestniczyła również firma Google, która już zapowiedziała, że zamierza rozszerzyć ochronę dzieci i nastolatków przed szkodliwymi reklamami.
Co to właściwie oznacza? Google zapowiada, że nowy rodzaj ochrony będzie obowiązywać na kontach osób, które przekroczyły wiek pozwalający na akceptację usług internetowych, ale nie ukończyły 18 lat. Dodatkowo gigant planuje m.in. wyłączenie personalizacji reklam (we wszystkich produktach Google) i wyłączenie obsługi kontrowersyjnych treści połączonych z reklamami. Filtrowanie treści reklamowych zostanie zastosowane w Ad Managerze, AdSense i AdMob.
Zobacz również
Kiedy można spodziewać się wprowadzenia tych zmian w życie? Google zamierza egzekwować nowe zasady od 15 sierpnia 2022 r. i pojawią się u wszystkich automatycznie – sami użytkownicy nie będą musieli dokonywać żadnych modyfikacji w ustawieniach swoich kont.
PS
Nie tylko Google, ale i konkretne serwisy. Przykładem jest Pinterest, który wychodzi naprzeciw denialistom klimatycznym i wprowadza politykę sprzeciwiającą się sianiu dezinformacji o zmianach klimatu.
Bartosz Pilch, Beata Smajkiewicz (SIG): Klienci B2B oczekują od programów lojalnościowych elastyczności
Słuchaj podcastu NowyMarketing