ASMR (ang. autonomous sensory meridian response) to spontaniczna odpowiedź układu nerwowego na bodźce odnoszące się do różnych zmysłów i doznań. W praktyce jest to przyjemne uczucie mrowienia w okolicach głowy i szyi, wywołane przez tzw. wyzwalacze. Współpraca Grupy Darwin z IKEA jest częścią wiosennej kampanii, która za pomocą tego zjawiska relaksuje Polaków.
Akcję otwiera fabularyzowany film na kanale G.F. Darwin, którego kontynuacją jest wideo na kanale IKEA Polska – wypoczynkowa sesja ASMR z wykorzystaniem relaksacyjnego wpływu produktów IKEA i… nietypowym gościem.
Zobacz również
Marka przygotowała również listę utworów relaksacyjnych pełnych dźwięków wydawanych przez meble i produkty IKEA.
PS IKEA — Oddly Ikea
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W 2017 roku marka przygotowała całą serię spotów z dźwiękami ASMR, która miała uspokajać strudzonych, powrotem do szkoły, uczniów. Więcej o akcji w materiale IKEA stworzyła 25 minutowy film, który ma pomóc odprężyć się po ciężkim dniu i wrócić do normalnego życia po wakacjach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2 The sleepiest print ad ever — IKEA
Szwedzka marka pomaga również smacznie spać. Na tylnej okładce magazynu „Good”wydrukowano najbardziej usypiającą reklamę.