Budowanie zaangażowania poprzez wprowadzanie gier do aplikacji to obecnie jedna ze strategii rozwoju, którą podążają różnego rodzaju platformy rozrywkowe. Tak było na przykład w przypadku Netflixa. Tradycyjnie kojarzona głównie z filmami i serialami platforma, postanowiła poszerzyć swoją ofertę o gry, aby jeszcze bardziej angażować swoich użytkowników.
Tą drogą postanowił pójść również YouTube. Platforma testuje funkcję „Playables”, czyli opcję, która umożliwia przeglądającym granie w gry bezpośrednio na stronie. Nowość została już przetestowana przez pracowników YouTube’a, a teraz stopniowo jest wprowadzana dla niewielkich grup użytkowników.
Zobacz również
Informację o rozwinięciu gamingowego obszaru na YouTube, podał już w czerwcu br. Wall Street Journal. Wówczas mogliśmy dowiedzieć się, że jedną z testowanych gier była zręcznościówka Stack Bounce, którą mogą kojarzyć chociażby użytkownicy TikToka.
5 września br., serwis 9to5Google, poinformował, że lista testowanych gier powiększyła się o kolejne tytuły. Na ten moment szczegóły nie są znane. Wiadomo jednak, że będzie można z nich skorzystać zarówno na komputerze, jak i w aplikacji na urządzeniach mobilnych. Historia gier, z których korzystali użytkownicy ma być także zapisana w oddzielnej karcie, co może sugerować, że niektóre z nich wymagają zapamiętania, na jakim etapie rozgrywki zatrzymał się gracz.
Wprowadzanie gier na popularne platformy przynosiło dotychczas różne rezultaty. W przypadku Netflixa początkowo z nowej opcji korzystało mniej niż 1 proc. Subskrybentów (źródło: CNBC). Nie mniej, warto obserwować rozwój sytuacji i monitorować, jak te zmiany wpłyną na YouTube i pozostałe platformy, które zdecydowały się na podobny krok.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS Nowe zasady przeciwdziałania dezinformacji. YouTube walczy z pseudomedycyną
YouTube stawia poważne kroki w kierunku walki z dezinformacją medyczną na platformie. Serwis wprowadzi nową politykę, dzięki której usunięte zostaną fałszywe treści, niezgodne z ogólnoświatowymi wytycznymi WHO (Światowej Organizacji Zdrowia).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2 YouTube jako narzędzie marketingowe. Jak firmy wykorzystują platformę do promocji marki, produktów i usług?
Platforma YouTube daje mnóstwo możliwości do promocji marki i produktów. Niemal każda branża i firma ma możliwość znalezienia tam swojej niszy, jednak niewiele marek wie, jak się do tego zabrać. W tym artykule znajdziesz gotowe i sprawdzone rozwiązania wraz z przykładami, dzięki którym łatwiej osiągniesz sukces na tej platformie wideo.