Rozmowy są nieodłącznym elementem wizyt w salonach fryzjerskich. Marka Gymshark postanowiła skierować pogawędki dotyczące pielęgnacji włosów czy trendów w stylizacjach na bardzo istotne, a często pomijane tematy społeczne. Jak zauważył sportowy brand, mężczyźni często mają problemy w zwierzaniu się ze swoich problemów, jednak robią to chętniej podczas rozmowy z fryzjerem czy barberem.
Właśnie dlatego Gymshark stworzył tymczasowy salon, w którym mężczyźni mogą swobodnie podjąć rozmowę z fryzjerami przeszkolonymi w zakresie zdrowia psychicznego. Deload ma być „bezpieczną przystanią pozbawioną oceniania” dla mężczyzn, którzy czują potrzebę podjęcia szczerej rozmowy na temat swoich zmartwień. Nazwa salonu nawiązuje do terminu, którym sportowcy określają okres regeneracji po treningu.
Zobacz również
Chcemy porozmawiać o zdrowiu psychicznym mężczyzn. Nie mówimy o tym wystarczająco dużo, a bardzo wielu mężczyzn ma problemy – powiedział rzecznik marki Gymshark.
Aby zachęcić jak najwięcej mężczyzn do wizyty w salonie, rozmowy odbywają się przy okazji darmowego strzyżenia, które oferują fryzjerzy z londyńskiej sieci Curfew Grooming.
Wyświetl ten post na Instagramie
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Deload powstał w ramach szerszej inicjatywy Gymshark i brytyjskiej organizacji CALM, która działa w zakresie poprawy zdrowia psychicznego i zapobiegania samobójstwom. Gymshark przez cały tydzień będzie sprzedawać produkty fryzjerskie, a dochody przekaże na rzecz organizacji.
Jak podkreśla CALM – zakład fryzjerski to dla wielu coś więcej niż miejsce, w którym po prostu robi się fryzurę – jest nawet przestrzenią, w której można się otworzyć lub komuś zwierzyć.
Ponieważ 84% mężczyzn w Wielkiej Brytanii tłumi swoje emocje, nasza współpraca z Gymshark ma na celu pomoc w normalizacji trudnych rozmów na temat zdrowia psychicznego, a także szerzenie świadomości na temat ratującej życie pracy CALM – wyjaśnia rzecznik charytatywnej organizacji.
Gymshark Deload powstał w Shoreditch we wschodnim Londynie i będzie otwarty w dniach od 12 do 17 lipca. Noel Mack, dyrektor ds. marki Gymshark, mówi, że zespół w Ameryce Północnej również wyraził zainteresowanie rozszerzeniem koncepcji w swoim kraju.
Wyświetl ten post na Instagramie
PS
O konieczności rozmowy o problemach psychicznych, szczególnie wśród młodych ludzi, przypomina coraz więcej marek w swoich zaangażowanych kampaniach.