TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Heineken nie wycofał się z Rosji i nadal wprowadza tam swoje produkty

Heineken nie wycofał się z Rosji i nadal wprowadza tam swoje produkty
Pomimo zapowiedzi o wycofaniu się z rynku rosyjskiego, z powodu napaści na Ukrainę, marka Heineken wcale nie przestała tam działać. W ciągu ubiegłego roku wprowadziła tam aż 61 nowych produktów.
O autorze
1 min czytania 2023-02-22

Jeszcze rok temu Bloomberg donosił, że Heineken dołączył do grupy firm, które zmieniają swój biznes w Rosji po jej napaści na Ukrainę – przede wszystkim browar ogłosił, że wstrzymuje produkcję, sprzedaż i marketing piwa Heineken w kraju rządzonym przez Putina. Okazuje się jednak, że te obietnice nie mają pokrycia z rzeczywistością.

Holenderski gigant piwny faktycznie przestał w zeszłym roku produkować piwo na terenie Rosji, ale w tym samym czasie sprzedawano i promowano tam inną markę tego browaru – Amstel. To właśnie ten brand cieszył się ogromną popularnością w Rosji i pozwolił Heinekenowi utrzymać pozycję na rynku. Co więcej, jak wynika z raportów Follow the Money (FTM) opartych na przeglądzie 2022 roku, browar wprowadził aż 61 nowych produktów i sprzedał o 720 000 hektolitrów więcej piwa i napojów bezalkoholowych. Korporacja zaznacza, że zeszły rok był trudny dla biznesu, ale był również okresem przynoszącym nowe możliwości.

– Rok 2022 był burzliwym rokiem dla wszystkich graczy rynkowych, ale jednocześnie oferował wiele możliwości i otwierał nowe możliwości rozwoju i wzrostu naszej działalności. Z dumą ogłaszamy, że osiągnęliśmy rekordowe wyniki w wielu segmentach – poinformuje Heineken Rosja na swojej stronie internetowej.

Dlaczego marka nadal inwestuje swój kapitał w kraju, który został opuszczony przez wiele firm? Dyrektor Heinekena powiedział twórcom raportu Follow The Money, że maksymalizowanie krótkoterminowego udziału firmy w rynku, pozwala zwiększyć jego wartość przed ewentualną sprzedażą.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przypominamy, że marki Budweiser i Carlsberg, które były znacznie na rynku rosyjskim, całkowicie wycofały się z tego kraju. Tymczasem Heineken Rosja zapowiada kolejne inwestycje na 2023 rok – nie tylko w nowe produkty, ale też w nowe opakowania. 

PS Crocs wznowił działalność w Rosji? 

Informacje o tym, że Crocs ponownie otworzył swoje sklepy w Moskwie, spotkały się z falą krytyki, a konsumenci wzywają do bojkotu marki. Producent obuwia twierdzi jednak, że nie prowadzi bezpośredniej sprzedaży w Rosji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS 2 Bojkot marek, które działają w Rosji, przynosi efekty. Potwierdzają to dane PKO BP

„Bojkot sieci handlowych, które nie wycofały się z Rosji, to więcej niż tylko hasła w mediach społecznościowych” – przekonuje PKO BP. Centrum Analiz banku przedstawiło wykresy, które pokazują, że przedsiębiorstwa działające na rynku rosyjskim notują niższe obroty niż konkurencja.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się