Holendrzy proszą „dzikich” brytyjskich turystów, aby „trzymali się z daleka” od Amsterdamu

Holendrzy proszą „dzikich” brytyjskich turystów, aby „trzymali się z daleka” od Amsterdamu
Nowa kampania internetowa stolicy Holandii ma na celu zwalczanie uciążliwej turystyki. Przekaz jest skierowany do Brytyjczyków w wieku od 18 do 35 lat, którzy często urządzają w Amsterdamie niebezpieczne imprezy.
O autorze
2 min czytania 2023-04-04

Brytyjscy turyści często wyszukują w internecie hasła takie jak „wieczór kawalerski w Amsterdamie”, „tani hotel w Amsterdamie” lub „pub Amsterdam”. Teraz, zamiast ofert noclegów i adresów pubów, na ekranach urządzeń pojawia im się wideo, które ostrzega przed konsekwencjami nadmiernego picia, zażywania narkotyków i niebezpiecznego zachowywania się na ulicach tego miasta. Wszystko po to, aby walczyć z efektami uciążliwej turystyki.

Na jednym takim filmie widać, jak pijany młody mężczyzna zostaje aresztowany. Obrazowi towarzyszy tekst: „Przyjazd do Amsterdamu + upicie się = grzywna w wysokości 140 euro + rejestr karny = mniej perspektyw”. Na końcu pojawia się apel „A więc przyjeżdżasz do Amsterdamu, aby się upić? Nie zbliżaj się.”

Inny film pokazuje nieprzytomną osobę przewożoną karetką do szpitala oraz tekst: „Przyjazd do Amsterdamu, aby wziąć narkotyki + utrata kontroli = pobyt w szpitalu + trwałe uszczerbki na zdrowiu = zmartwiona rodzina”. Kontynuuje: „A więc przyjeżdżasz po narkotyki do Amsterdamu? Nie zbliżaj się.”

– Wszyscy turyści będą mile widziani, ale nie wtedy, gdy będą się źle zachowywać i przeszkadzać. W takim wypadku jako miasto mówimy: trzymajcie się z daleka – powiedział w komunikacie wiceprezydent Amsterdamu, Sofyan Mbarki.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Amsterdam już teraz podejmuje wiele działań przeciwko nadmiernej turystyce i związanym z nią uciążliwościom, a my podejmujemy więcej środków niż inne duże miasta w Europie. Ale musimy zrobić jeszcze więcej w nadchodzących latach, jeśli chcemy, aby turystyka była bardziej zrównoważona w naszym mieście – kontynuuje Mbarki, dodając, że aby miasto wróciło do normalnego funkcjonowania, należy postawić na ograniczenia zamiast niekontrolowanego wzrostu.

Według lokalnych władz kampania „Trzymaj się z daleka” może zostać rozszerzona w dalszej części roku, aby objąć swoim zasięgiem gości z Holandii i innych krajów Unii Europejskiej, którzy również często sprawiają problemy w mieście.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jednocześnie Amsterdam rozpoczyna w tym miesiącu kampanię „How to Amsterdam”, która jest skierowana do gości już przebywających w tym mieście. Za pośrednictwem mediów społecznościowych i znaków drogowych turyści będą ostrzegani przed pijaństwem, nadmiernym hałasowaniem, kupowaniem narkotyków od ulicznych dilerów i zakazem oddawania moczu w miejscach publicznych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Urząd Miasta prowadzi również rozmowy z organizatorami wieczorów kawalerskich, w jaki sposób mogą ograniczyć uciążliwą turystykę w centrum miasta i oczekuje na wyniki badań nad możliwością zastosowania podatku turystycznego.

PS Haarlem jako pierwsze miasto na świecie zakazuje reklam mięsa

Holenderska gmina Haarlem wprowadzi zakaz reklamowania mięsa w przestrzeni publicznej ze względu na negatywny wpływ branży mięsnej na środowisko naturalne.

PS 2 City breaki i wellbeing to coraz popularniejsze trendy w turystyce (podcast)

eSky.pl to platforma do organizacji tanich lotów, city breaków i wakacji. W NowyMarketing Podcast rozmawiamy z Ingą Wawrzyniak-Gacek i Katarzyną Hauton o tym, jak zmieniły się potrzeby i oczekiwania klientów.