Pierwsze testy programu „Druga szansa” były już prowadzone w Niemczech w zeszłym roku. Po tym, jak został on pozytywnie przyjęty przez klientów, IKEA postanowiła poszerzyć inicjatywę o wszystkie swoje markety.
W ramach programu klienci mogą oddać do salonów marki używane, lecz w dobrym stanie meble – w zamian za nie otrzymają bony zakupowe na nowe produkty. Natomiast artykuły przekazane w ramach inicjatywy zostaną ponownie wystawione na sprzedaż w specjalnych miejscach w marketach brandu.
Zobacz również
Podobny program funkcjonuje również w Czechach i na Słowacji. Na tę chwilę nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle podobna inicjatywa zostanie wprowadzona do Polski.
PS
Grupa Ingka, właściciel sieci IKEA, zamierza przetestować potencjalne oferty leasingu mebli, aby wesprzeć klientów w nabywaniu produktów marki, dbaniu o nie i przekazywaniu ich dalej w bardziej zrównoważony sposób. W Polsce testy tej usługi ruszą już w tym roku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
IKEA postanowiła stworzyć własną aplikację, za pomocą której podpowiada swoim klientom, jakie nawyki mogą zmienić w swoim życiu, by lepiej dbać o środowisko.
PS3
W maju br. brytyjski oddział marki IKEA zaprezentował nową, całkowicie darmową, ekologiczną kolekcję zatytułowaną Lagom, za pomocą której brand chce zachęcić swoich klientów do upcyklingu.
PS4
Internauci zauważyli, że kształt kanap w kreatorze sof marki IKEA niekiedy przywodzi na myśl litery oraz cyfry – szwedzki brand podchwycił ten pomysł i stworzył własny, kanapowy font.