IKEA podwyższa ceny hot dogów i… sprzedaje je na raty?

IKEA podwyższa ceny hot dogów i… sprzedaje je na raty?
Inflacja dotknęła również słynne przekąski ze szwedzkiej sieciówki – konsumenci szybko zauważyli podniesione po ciuchu ceny. Do tego w sieci zaczęła krążyć plotka, że popularne hot dogi można kupić online na raty. Co na to IKEA?
O autorze
1 min czytania 2022-09-05

Wiadomości związane z hot dogami z IKEA zawsze wzbudzają duże emocje wśród konsumentów, ale nic w tym dziwnego – jest to przekąska, po którą niektórzy klienci sięgają za każdy razem, kiedy odwiedzają popularny sklep meblowy.

Swego czasu dużo mówiło się o tym, że IKEA testuje kioski ekspresowe z przekąskami i że sieć testuje dostawy za pośrednictwem Glovo, a dziś głośno jest o tym, że sieć zdecydowała się po cichu podnieść cenę hot dogów. Od 1 września bułka z parówką i dodatkami kosztuje obecnie 4 zł. Więcej kosztuje również bułka z parówką w wersji wege: trzeba za nią zapłacić 2,50 zł. Natomiast przekąska bez dodatków obecnie kosztuje 3 zł.

Na podwyżki tych produktów z pewnością duży wpływ ma rosnąca inflacja – z danych GUS wynika, że w sierpniu 2022 r. ceny wzrosły aż o 16,01%.  Przypominamy, że przez ostatnie trzy lata podstawowa wersja hot doga kosztowała zaledwie 2 zł (również w wersji wege). Co ciekawe pierwotna cena   wynosząca 1 zł – obowiązywała na rynku aż przez 22 lata. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na razie IKEA nie skomentowała tematu podwyżki cen hot dogów, ale przedstawiciele sieci odnieśli się do innej głośnej sprawy z udziałem ich sklepu. Chodzi mianowicie o aferę związaną z „hot dogami na raty” – internauci zauważyli, że w sklepie internetowym IKEA pojawiła się opcja kupienia przekąski na raty. W internecie zaczęło krążyć zdjęcie menu z napisem „raty 6 × 0,67, RRSO 0 proc.” 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

IKEA postanowiła skomentować informację, która okazała się fake newsem. Marka w oficjalnym komunikacie napisała: „Dementujemy ostatnie hot-newsy: żadnych hot-dogów na raty!”. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Inflacja dotyka różnych obszarów naszego życia – w tym serwisów streamingowych. Polski Player od 29 sierpnia podniósł ceny swoich usług. Podstawowe pakiety są teraz droższe o 2 zł.

PS 2

W ostatnim czasie spółka Danone S.A. była zmuszona podnieść ceny swoich produktów, co jednak nie spotkało się z pozytywną reakcją ze strony sprzedawców detalicznych. Ci postanowili sprzeciwić się zaproponowanym przez firmę cenom i nie chcą umieszczać na swoich półkach produktów spożywczych