Ikea pokazuje prawdziwe życie w najnowszej kampanii. „Chcemy, aby nasze produkty pomagały mierzyć się z codziennością.”

Ikea pokazuje prawdziwe życie w najnowszej kampanii. „Chcemy, aby nasze produkty pomagały mierzyć się z codziennością.”
Kto z nas chociaż raz nie przeglądał z wypiekami na policzkach katalogu Ikei, planując remont? Od dziesięcioleci marka inspiruje kolejne pokolenia w różnych zakątkach świata.
O autorze
1 min czytania 2013-10-01

Tym razem szwedzka sieć sklepów meblowych postanowiła pokazać swoje produkty w bardziej „życiowej” wersji. Tak powstała kampania pt. „Life Is Not an IKEA Catalogue”.

Właściciele psów doskonale wiedzą, że w pierwszych dniach po pojawieniu się zwierzaka w domu dywan najlepiej schować. Rodzice nastolatków z całą pewnością mają w pamięci to, jak wyglądało ich mieszkanie po niewinnej domówce. Dlaczego o tym piszemy? Bo w swojej najnowszej kampanii reklamowej Ikea prezentuje swoje meble w takich właśnie, nieidealnych, sytuacjach.

– Wierzymy, że produkty z logo Ikea mają pomagać ci mierzyć się z codziennością, a ta bywa pełna wyzwań. Właśnie to chcieliśmy pokazać w naszym najnowszym spocie – tłumaczy Annika Mørch Asté, szefowa działu marketingu i komunikacji norweskiej Ikei.

Kampania to nie tylko ciekawy zabieg marketingowy, ale też niejako przedłużenie działań, z których IKEA słynie od lat. Mowa o intensywnym testowaniu mebli w sklepach, dzięki specjalnie zaprojektowanym do tego celu maszynom. W ten sposób klienci mogą na własne oczy przekonać się, jak trwałość cechuje meble, które chcieliby postawić w swoich domach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Chociaż kampania sieci IKEA może szokować, spotkała się z wyjątkowo pozytywnym odbiorem norweskich klientów. Zwracają oni uwagę na humorystyczne, a zarazem wyjątkowo prawdziwe odwołania do codziennego życia.

Po takim zaskoczeniu nasuwa się pytanie: czym marketingowcy IKEA zaskoczą nas następnym razem?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS: Ikea we współpracy z Generacją Z przygotowała kampanię dedykowaną… generacji Z. Oto efekty!

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nowa kampania #IKEAStarterPack dla Gen Z, stworzona przez młodych twórców, uwzględnia styl życia tej generacji. Znajdziemy w niej odniesienia do spotkań z przyjaciółmi i festiwali.

PS2: InPost zaprasza do własnego sklepu. W ofercie n.in.meble z tektury.

InPost wychodzi poza usługi kurierskie i niebawem zacznie dostarczać produkty własnej marki. W sklepie Out of the Box znajdziemy m.in. ubrania, zabawki i… kartonowe meble.