Szwedzka sieć sklepów IKEA zajmuje się nie tylko sprzedażą mebli i akcesoriów do domów czy biur, ale także działaniem na rzecz polepszenia warunków codziennego życia. Jedną z najnowszych akcji marki jest zwrócenie uwagi na istotność zdrowego, głębokiego snu wśród dorosłych i dzieci. Aby zadbać o redukcję niedoborów snu wśród rodziców, powstała kołysanka stworzona wspólnie przez Małgorzatę Lipkę, Pigeon Studio i IKEA.
Kołysanka od IKEA to utwór łączący delikatne melodie, dźwięki przyrody i techniki neurolingwistyczne. W efekcie, słuchając kompozycji, można nie tylko wyciszyć się po dniu pełnym wrażeń i odpocząć, ale też zadbać o to, aby cała rodzina zyskała szansę na regenerację.
Zobacz również
Twórcy utworu zwracają uwagę na powtarzalność fraz zawartych w refrenie, dzięki czemu dzieci już od pierwszych dni życia mogą budować w sobie poczucie stabilności i bezpieczeństwa, tak ważne szczególnie w końcowym okresie dnia.
Motorem do powstania kołysanki były wyniki badania IKEA „Sleep Consumer Quantitative Study” z 2024 roku, według których aż 62% matek małych dzieci ma trudności z zasypianiem pociech. Kołysanka ma więc wspierać spokojne zakończenie dnia w przypadku rodziców i ich pociech.
– Kołysanka od IKEA to znacznie więcej niż tylko muzyka. Zależało nam na stworzeniu rozwiązania, które nie tylko pomoże dzieciom łatwiej zasypiać, ale również przyniesie chwilę wytchnienia ich rodzicom. Przy pomocy naszych ekspertów stworzyliśmy wyjątkowe połączenie wiedzy psychologicznej, natury i troski o dobre nawyki wieczorne. W zasypianiu mogą również pomóc pluszaki z kolekcji SKOGSDUVA, które były inspiracją do przygotowania tej kołysanki, miękka pościel, specjalne oświetlenie dla dzieci i wiele innych produktów, które pomagają urządzić dla nich przytulne miejsce do spania – tłumaczy Karolina Szabłowska, Kierowniczka ds. Komunikacji Marketingowej IKEA Retail w Polsce.
Top NM: najchętniej czytane teksty w 2024 r.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Fika z IKEA”, czyli podcast o śnie
Poza kołysanką, IKEA przygotowała również autorski podcast „Fika z IKEA”, w którym zaproszeni do studia nagraniowego eksperci rozmawiają na temat przygotowania do dobrego snu, kwestii dotyczących dziecięcego wypoczynku, a także udzielają słuchaczom wskazówek m.in. na temat tego, jak stworzyć miejsce, w którym nasze dziecko będzie chciało spać i poczuje się bezpiecznie.
Za realizację kampanii odpowiada agencja VML Poland.
Zdjęcia: VML