Przeczytaj wnioski z pierwszej części badania IMM i Stowarzyszenia Demagog >>TUTAJ.
Przeczytaj wnioski z drugiej części badania IMM i Stowarzyszenia Demagog >>TUTAJ.
Zobacz również
Rafał Trzaskowski z największym zasięgiem we wszystkich typach mediów
Z danych Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) wynika, że w pierwszym tygodniu kwietnia Rafał Trzaskowski był najczęściej obecnym kandydatem na prezydenta we wszystkich typach mediów, osiągając zasięg blisko 465 mln potencjalnych kontaktów. Oznacza to, że statystyczna osoba powyżej 15. roku życia mogła się spotkać w mediach z informacją o tym kandydacie średnio 14 razy. Co trzeci z tych kontaktów pochodził z materiałów telewizyjnych – najwięcej mówiła o nim stacja wPolsce24, często w negatywnym kontekście.
Drugi wynik uzyskał Sławomir Mentzen. Przekazy wzmiankujące kandydata miały 435 mln kontaktów z przekazem, z czego aż 60 proc. pochodziło z mediów społecznościowych. Kandydat Konfederacji konsekwentnie dominuje na TikToku, YouTube i X – to tam buduje bezpośredni kontakt z odbiorcą. Jego posty wygenerowały ponad 2 miliony interakcji, wielokrotnie wyprzedzając pozostałych kandydatów.

Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
Biejat druga na TikToku
Na uwagę zasługuje także Magdalena Biejat, która notuje coraz lepsze wyniki w mediach własnych, szczególnie na TikToku. W tym kanale wyprzedziła już Rafała Trzaskowskiego pod względem liczby obserwujących.
Słuchaj podcastu NowyMarketing

Mentzen z największymi zasięgami na portalu X i najbardziej angażującymi postami
Mentzen przewodzi stawce także w mediach społecznościowych pod względem zasięgu treści opublikowanych na profilach własnych. Poprzednio polityk Nowej Nadziei uzyskiwał największe zasięgi na TikToku, tym razem najwięcej wyświetleń przyniósł mu portal X.

Kandydat Konfederacji budzi największe zaangażowanie społeczności – jego posty ze wszystkich profili przyniosły ponad 2 mln polubień, komentarzy i udostępnień (te ostatnie mają największe znaczenie dla poszerzania organicznego zasięgu).
Drugim angażującym kandydatem był Rafał Trzaskowski (0,5 mln interakcji), a na trzecim miejscu uplasował się Karol Nawrocki (0,3 mln interakcji). Co ciekawe, na Facebooku niewiele mniej angażujące od postów Trzaskowskiego i Nawrockiego okazały wpisy Grzegorza Brauna.

Całość raportu jest dostępna >> TUTAJ.
źródło: IMM, Demagog, opracowanie: Agata Drynko