W maju br. InPost poinformował o zarejestrowaniu w Urzędzie Patentowym znaku towarowego Paczkomat Pro. Nie pojawiły się wówczas żadne szczegóły związane z funkcjonowaniem maszyn. Nie jest to już jednak tajemnicą, ponieważ pierwsze z nich znalazły się w sklepach.
Paczkomaty Pro przypominają maszyny vendingowe. Zajmują mniej miejsca niż tradycyjne urządzenia. To specjalny zabieg, ponieważ wszystkie umieszczone są w pomieszczeniach zamkniętych. Paczkomat Pro posiada jedno okienko podawcze i całą pracę wykonuje za nas maszyna. To ona szuka skrytki, w której znajduje się nasza paczka i przekazuje ją do wydania.
Zobacz również
Na ten moment 100 Paczkomatów Pro możemy znaleźć w sieci sklepów Duży Ben. Docelowo ich liczba ma wzrosnąć.
fot. InPost
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Już blisko 100 tysięcy klientów odwiedziło sklep Duży Ben w celu odbioru przesyłki z urządzenia Paczkomat® – co pokazuje wyjątkową synergię handlu z usługami InPost. Planujemy wspólne promocje dla klientów sklepów Duży Ben oraz dalszą wspólną ekspansję. Już teraz w sklepach Grupy Eurocash znajduje się prawie 2 000 maszyn Paczkomat®. Nasza współpraca obejmuje także rozwój systemu punktów odbioru i nadań (PUDO). Już teraz mamy 350 aktywnych punktów PUDO, które obsłużyły ponad 150 tys. przesyłek, także w sklepach Duży Ben – mówi Waldemar Brzoska, dyrektor działu ekspansji i rozstawień InPost.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Paczkomaty Pro produkuje dla InPostu firma Retail Robotics, która stworzyła już podobne maszyny dla sieci sklepów Żabka w 2022 roku.
PS InPost ma już w Polsce 20 000 urządzeń Paczkomat®
InPost zrealizował kolejny kamień milowy w rozwoju sieci w Polsce. Już teraz posiada 20 000 urządzeń Paczkomat®, które mają ponad 3 miliony skrytek.
PS 2 InPost ma własny sklep. W ofercie m.in. meble z tektury
InPost wyszedł poza usługi kurierskie i zaczął dostarczać produkty własnej marki. W sklepie Out of the Box znajdują się m.in. ubrania, zabawki i… kartonowe meble.