Ilość reklam w serwisie YouTube jest zatrważająca, przez co oglądanie filmów staje się irytujące. Użytkownicy próbowali je omijać i w tym celu instalowali wtyczki, które blokowały pojawiające się dodatkowe treści. Okazuje się, że nie będzie to już skuteczne.
O braku możliwości korzystania z YouTube z włączonym blokerem reklam poinformował na początku maja br. jeden z użytkowników Reddita, który opublikował wpis z dołączonym screenem, gdzie można przeczytać, że „blokery reklam nie są dozwolone na YouTube”.
Zobacz również
W komunikacie pojawia się również informacja o tym, że YouTube jest darmowy dla użytkowników na całym świecie właśnie dzięki reklamom oraz o możliwości zakupu usługi YouTube Premium.
YouTube is reportedly testing a block for Adblock plugins pic.twitter.com/u6quoquM65 — Dexerto (@Dexerto) May 10, 2023
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
To tylko eksperyment
Serwis Dexerto postanowił poprosić o oficjalny komentarz rzecznika prasowego YouTube.
– Prowadzimy mały eksperyment na całym świecie, który zachęca widzów z włączonymi blokerami reklam do zezwolenia na reklamy w YouTube lub wypróbowania YouTube Premium. Wykrywanie programów blokujących reklamy nie jest niczym nowym, a inni wydawcy regularnie proszą widzów o wyłączenie programów blokujących reklamy – powiedział rzecznik w oświadczeniu dla Dexerto.
PS YouTube nadal monetyzuje treści szerzące dezinformacje związane z nauką o klimacie
W 2021 r. YouTube poinformował, że zakaże umieszczania reklam w filmach, które rozpowszechniają dezinformację lub szerzą sprzeczne dane na temat klimatu. Zmiany nadal nie zostały jednak wprowadzone.
PS 2 YouTube wycofuje nakładki reklamowe, które przeszkadzały widzom
YouTube wycofał jeden ze swoich najdłużej działających formatów reklam. „Overlay ads”, czyli nakładki reklamowe nie wyświetlają się w serwisie od kwietnia br.