Jak często myślisz o Imperium Rzymskim? Viralowy trend podbija świat

Jak często myślisz o Imperium Rzymskim? Viralowy trend podbija świat
Pytanie „Jak często myślisz o Imperium Rzymskim?” jeszcze kilka tygodni temu mogło wprawić każdego w konsternację, jednak dziś… #romanempire na TikToku liczy sobie ponad 1,2 miliarda wyświetleń, a licznik wciąż tyka.
O autorze
1 min czytania 2023-09-27

Skąd się wzięło to, mówiąc delikatnie, zaskakujące pytanie? A przede wszystkim jak to możliwe, że zdobyło aż taką popularność? Wszak Imperium Rzymskie nie było na językach całego świata od swojego upadku w 476 r., co nomen omen także miało miejsce we wrześniu.

W wakacje na TikToku pojawiały się mikrotrendy w postaci #GirlDinner i #GirlMath, jednocześnie uwielbiane przez użytkowników i krytykowane przez dietetyków i ekonomistów, jednak to #romanempire przebiło się szeroko do mainstreamu. Internetowa legenda głosi, że w połowie sierpnia szwedzki użytkownik Instagrama i rekonstruktor historyczny, znany pod Nickiem Gaius Flavius nakłonił swoje obserwatorki do zadania tego hamletowskiego pytania swoim partnerom, ojcom i braciom, sugerując, że odpowiedź może je zszokować. Jak to bywa w przypadku viralowego contentu karuzela ruszyła, a trend szybko trafił w ręce twórców memów oraz na TikToka.

O Imperium Rzymskim „całkiem sporo” myśli choćby Jared Leto, jednak to nic w porównaniu z mężem Paris Hilton lub Tigerem Woodsem, którzy wierząc na słowo – robią to każdego dnia. Temat stał się na tyle gorący, że podjęły go amerykańskie media newsowe, a marki z całego świata zwęszyły RTM-ową szansę na zabawną komunikację.

Duńskie Ganni na TikToku pytała kobiety o to jak często myślą o ich hitowych balerinach, a Inpost przygotował wizualizację Paczkomatów sprzed wieków. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Źródło: https://www.tiktok.com/@inpostpl/video/7279007443223465248, https://www.tiktok.com/@ganni_official/video/7280444614442487073

Trend na „How Often Men Think About the Roman Empire” ma przed sobą jeszcze kilka dni chwały i z pewnością możemy spodziewać się, że kolejne marki przemycą pytanie w swojej social mediowej komunikacji. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

O autorce: 

Marta Nowak

Senior Creative Copywriter

Havas Play, Havas Media Network


PS TikTok chce być transparentny. Udostępnia etykiety do oznaczania treści wygenerowanych przez AI

TikTok chce, by publikowane w aplikacji treści, w których wykorzystano sztuczną inteligencję były oznaczane. W tym celu uruchamia specjalne etykiety do samodzielnego wykorzystania przez twórców oraz rozpoczyna testowanie automatycznego oznakowania tego rodzaju materiałów.

PS2 TikTok ponownie ukarany. Aplikacja naruszyła prywatność dzieci

Irlandzka Komisja Ochrony Danych (DPC) nałożyła na aplikację TikTok karę finansową w wysokości 345 milionów euro. Platforma naruszyła przepisy o ochronie danych osobowych. TikTok wydał oświadczenie.