fot. Paddy Power
Kampania została opublikowana tuż przed oficjalną ceremonią otwarcia Eurowizji w Liverpool Arena. Paddy Power zachęca w niej do tego, by nie oddawać głosów na Szwecję, chcąc bronić dotychczasowego rekordu Irlandii, którym jest siedmiokrotne zwycięstwo w konkursie.
Zobacz również
Instrukcję zatytułowano „Screw The Swedes” i wizualnie przypomina tę, którą każdy, kto choć raz miał okazję składać popularne meble, zna ze sklepów IKEA. Przekaz kampanii irlandzkiego bukmachera jest jeden: swój głos podaruj każdemu innemu finaliście, poza reprezentantką Szwecji.
– Nasza pozycja w Eurowizji definiuje nas jako naród (w pewnym sensie), a stawką jest nasza reputacja – skomentowała Rachael Kane, rzeczniczka Paddy Power.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Finał Eurowizji bez Irlandii
Kampania okazała się na ten moment nieskuteczna, ponieważ w pierwszym półfinale konkursu Eurowizji, który miał miejsce 9 maja br. to właśnie Szwecja dostała awans do części finałowej. Irlandia musiała pożegnać się na tym etapie z konkursem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dodajmy, że Irlandia ma na swoim eurowizyjnym koncie niepobity dotąd rekord trzech zwycięstw z rzędu, łącznie zajęli pierwsze miejsce aż 7 razy, w tym dwukrotnie udało się wygrać temu samemu reprezentantowi. Od wspaniałych dla Irlandii lat 90., kraj próbuje swoich sił w konkursie, jednak bez spektakularnych efektów.
PS Alkohol szkodzi zdrowiu – Irlandia wprowadza na etykietach nowe ostrzeżenia, które oburzają Włochów
Komisja Europejska zaakceptowała propozycję władz Irlandii, które postanowiły umieszczać na butelkach alkoholu ostrzeżenie o zagrożeniu związanym z jego piciem. Takie rozwiązanie zbulwersowało Włochów, którzy obawiają się o wpływ przepisów na ich rynek winiarski.
PS2 Good Practice, Best Practice (odc. 3): Irlandzkie marcowe szaleństwo za nami, czyli podsumowanie St. Patrick’s Day
Jak co roku, zielone dni picia, czyli St. Patrick’s Day przynoszą nowe interesujące kampanie. Przedstawiamy zestawienie wybranych akcji marketingowych i sprzedażowych przeprowadzonych z okazji tego święta.