Showmax przy współpracy z WP dają nam namiastkę Gileadu – świata „Opowieści podręcznej”, w którym wszystkie kobiety powoli pozbawiane były kolejnych praw, w tym prawa dostępu do słowa pisanego. WP na jeden dzień odebrała kobietom dostęp do wybranych treści.
Niestandardowa akcja promocyjna „Opowieści podręcznej” została stworzona bazując na obrazie serialowego piekła kobiet Gileadu. Dystopijną wizję świata, w którym w wyniku politycznej rewolucji kobiety pozbawione zostały wszelkich praw, w tym prawa do własnego ciała, prawa wyboru oraz prawa do czytania i pisania. Akcja ma na celu podkreślenie istoty stawania w obronie praw kobiet.
Zobacz również
Dla zobrazowania krytycznej sytuacji bohaterek „Opowieści podręcznej”, Showmax wraz z serwisem informacyjnym WP przez jeden dzień nałożyły na kobiety ograniczenia dostępu do jednego z artykułów umieszczonych na stronie głównej. Zanim wyświetli się jego treść, użytkownik musi zadeklarować, jakiej jest płci.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Mężczyźni zobaczą jedynie ostrzeżenie „Uwaga! Artykuł niedostępny dla kobiet. Upewnij się, że w twoim otoczeniu żadna kobieta nie ma dostępu do treści”, po czym dalej mogą kontynuować lekturę.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kobiety natomiast nie otrzymają prawa dostępu do treści.
– Swobodny dostęp do informacji to jedna z podstaw społecznej sprawiedliwości, której wartości nie dostrzegamy na co dzień. Akcja prowadzona z Wirtualną Polską ma na celu uzmysłowienie, jak może wyglądać codzienność kobiet, jeśli nie będziemy reagować na powolne ograniczanie ich praw tu i teraz – mówi Magdalena Marzec, PR Manager Showmax.
– Brak dostępu do artykułu dla kobiet szokuje i wywołuje emocje. Fikcyjny zakaz pokazuje też jednak, jak łatwo można ograniczyć dziś wolność. Nie zgadzamy się na wybiórcze traktowanie ze względu na płeć, dlatego przyłączyliśmy się do akcji – mówi Marcin Ręczmin szef redakcji kultury i rozrywki Wirtualnej Polski.
Za koncept kreatywny i komunikację akcji „Artykuł zakazany dla kobiet” odpowiada agencja Flywheel PR.
To już czwarta akcja związana z drugim sezonem głośnego serialu Opowieść podręcznej, prowadzona przez Showmax w celu zwrócenia uwagi na istotę walki o prawa kobiet. Poprzedzały ją „Ostatnia kolekcja” – linia odzieżowa inspirowana najnowszymi światowymi trendami: dyskryminacją, przemocą i brakiem równouprawnienia:
„Na początku było słowo” – akcja społeczna z Hanną Lis, Weroniką Rosati i Małgorzatą Rozenek-Majdan przeciwko nienawiści wobec kobiet w Internecie:
oraz limitowana kolekcja koszulek MOMU z hasłem przewodnim serialu Opowieść podręcznej „Nolite te bastardes carborundorum”.
Wszystkie działania wspierają finansowo Centrum Praw Kobiet, które na przestrzeni ostatnich lat straciło państwowe dofinansowanie.
PS National Centre for Domestic Violence: If England got beaten, so will she
Wraz z występami narodowej drużyny piłkarskiej wzrasta liczba przypadków przemocy domowej. Angielskie National Centre for Domestic Violence ruszyło z mocną kampanią społeczną informującą o problemie:
>>> Reklama zmienia spojrzenia: Stop przemocy domowej
>>> 13 reklam społecznych, które swoim mocnym przekazem na zawsze wbiły się w moją pamięć