Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Efektywność napędzania danymi: 17 prezentacji, case studies, raporty – najnowsza wiedza na temat programatycznego zakupu reklamy. Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę.

SPRAWDZAM

Jimmy Choo ratuje wizerunek Sydney Sweeney? Aktorka w luksusowej odsłonie balletcore

Jimmy Choo ratuje wizerunek Sydney Sweeney? Aktorka w luksusowej odsłonie balletcore
Sydney Sweeney nie zwalnia tempa – po kontrowersyjnej kampanii American Eagle wraca w nowym spocie Jimmy Choo. W baletowej stylizacji balansuje między sztuką a modą, a marketerzy analizują, czy luksusowa narracja zatrze ślady kryzysu.
O autorze
1 min czytania 2025-09-10

Sydney Sweeney właśnie zapewniła sobie kolejny moment sławy i rozgłosu – tym razem dzięki kampanii Jimmy Choo na jesień 2025, gdzie wciela się w postaci inspirowane stylem balletcore. Na ekranie możemy ją podziwiać, balansującą na palcach w baletowym trykocie i kozaczkach, a także czytającą kolorowy magazyn na fotelu w charakteryzatorni.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pomysłodawcy kampanii tłumaczą, że jest ona „współczesną bajką o kobiecej ekspresji; celebracją mocy, jaką posiadają buty i akcesoria z logo Jimmy Choo”. W dynamicznie nakręconym klipie aktorka prezentuje odzież, obuwie i dodatki zaprojektowane przez markę na nadchodzące miesiące. Całość utrzymana jest w typowo filmowym klimacie. W palecie barw przeważają ciepłe brązy, czernie i odcienie kremu, a także zwierzęcy print.

Sydney Sweeney na ustach wszystkich

Kilka tygodni temu Sweeney znalazła się w ogniu medialnej krytyki w związku z kampanią marki odzieżowej American Eagle „Sydney Sweeney Has Great Jeans”. Choć reklama przyniosła brandowi rekordową sprzedaż i zwyżkę notowań, została też ostro skrytykowana za dwuznaczność gry słów: „genes/jeans” i eugeniczne konotacje, których mieli użyć twórcy kampanii. Choć przedstawiciele American Eagle tłumaczyli się później, że w sloganie chodziło wyłącznie o jeansy, to wielu ekspertów i internautów zwracało uwagę, że reklama może świadomie czerpać z wrażliwości kulturowej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zapytaliśmy ekspertów, czego możemy nauczyć się na przykładzie kontrowersyjnymi działaniami amerykańskiego brandu. Jeśli jesteś ciekawy, koniecznie zajrzyj >> TUTAJ.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Występ Sydney Sweeney w kampanii Jimmy Choo można czytać jako ważną lekcję dla marketerów: nawet kryzys wizerunkowy nie musi oznaczać końca współpracy z topowymi markami, jeśli zostanie szybko i strategicznie przepracowany. Dla Jimmy Choo to okazja, by oprzeć komunikację na kontrastach – z jednej strony kontrowersyjna gwiazda, z drugiej wyrafinowana narracja luksusu. Dla samej to Sweeney – dowód, że dziś liczy się nie tylko rola na ekranie, ale także umiejętność utrzymania uwagi odbiorców w dynamicznym świecie marek i mediów społecznościowych.

PS Gwiazda OnlyFans ambasadorką marki Urban Decay – odwaga czy złamanie zasad etyki? [OPINIE]