Statystyki mówią same za siebie – młodzi Polacy mają trudność z wyprowadzką z rodzinnego domu. Ponad 50% (Eurostat, 2024) dorosłych osób w wieku 25-34 lata wciąż mieszka z rodzicami. Z kolei z danych GUS wynika, że pod koniec 2022 roku co trzecia osoba w tym wieku (1,7 mln) mieszkała z rodzicami i nie założyła własnej rodziny (raport GUS „Pokolenie Gniazdowników”, 2024). Portal Otodom, powołując się na odpowiedzi młodych dorosłych jako przyczyny wskazuje nie tylko trudności finansowe i potrzebę oszczędzania, ale także dobre relacje i wygodę, jaką daje życie w domu rodzinnym.
Nowa kampania reklamowa Resi4Rent „Już pora wrócić do swojego mieszkania” nawiązuje do zjawiska społecznego i przedstawia „Mirka”, młodego mężczyznę, który właśnie wprowadza się do swojego pierwszego mieszkania w abonamencie. Towarzyszy mu w tym jego mama, okazując wsparcie na różne sposoby – wysyłając wiadomości.


W spotach radiowych i outdoorowych poznajemy Panią Bożenę w akcji i mamy okazję śledzić, w jaki sposób wspiera swojego syna w pierwszych krokach samodzielnego życia.

– Młodzi ludzie coraz częściej zaczynają swoje dorosłe życie znacznie później niż pokolenia ich rodziców. Nasza kampania jest próbą pokazania tego zjawiska nie tylko przez pryzmat statystyk. Punktem wyjścia było dla nas pytanie, czy wiadomość od mamy może poruszyć ważny temat społeczny? My wierzymy, że tak. Chcieliśmy opowiedzieć historię, w której jest miejsce na emocje, zarówno po stronie młodego Mirka, jak i jego mamy, dla której wyprowadzka syna to duża zmiana. Najpierw mama powitała syna wielkim billboardem, ustawionym pod jedną z naszych inwestycji – prosząc w tym przypadku o pomoc „Panów od Resiego”. Potem przez kilka przypominała mu np. o doładowaniu karty miejskiej, dzwoniła do radia, prosiła sąsiadów – rozdając ulotki, aby dobrze go przyjęli i przy okazji dali jej znać, jeśli zostanie zauważony z papierosem lub okna nie zamknie „a zaś” wyjdzie z mieszkania. Wszystko po to, aby pokazać, że za decyzją o wyprowadzce stoją nie tylko rachunek ekonomiczny czy wygoda, ale też potrzeba budowania swojego miejsca, a niezależność zaczyna się od poczucia, że ktoś stoi za Tobą murem, nawet jeśli tylko przypomina o imieninach Babci Jadwigi. Kampania pojawiła się w outdoorze, mediach społecznościowych, a nawet… w przepisie pani Bożeny na danie, które będzie serwowane w punktach gastronomicznych naszych partnerów oraz w radiu – bo właśnie tam dzwoniła mama Mirka dziwiąc się po kim odziedziczył tak okropny gust muzyczny, życząc mu pięknego dnia na swoim – i to w stolicy! A to wszystko też po to, by podkreślić, że my w Resi4Rent zgodnie z naszym hasłem – „Pomagamy Ci się zadomowić” – mówi Piotr Chyła, Koordynator ds. komunikacji i marketingu Resi4Rent.
Za koncept kreatywny i realizację kampanii odpowiada agencja Tears of Joy.
źródło: inf. prasowa, opracowanie: Agata Drynko