W niedzielę 16 czerwca w Wielkiej Brytanii obchodzony jest Dzień Ojca. Agencja kreatywna The Or we współpracy z organizacją charytatywną Campaign Against Living Miserably (CALM), doszły do wniosku, że czas zmienić tradycyjny wygląd kartek, które otrzymują ojcowie.
W celu wprowadzenia zmian, pozyskano artystów, którzy przeprojektowali powszechne wzory kartek z życzeniami. Celem takiego działania jest przedefiniowanie stereotypowego przekazu. W zamian za to, artyści tworzą nowe grafiki, które zawierają pozytywną narrację w kolorowej formie.
Zobacz również
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Nowe projekty zostaną wystawione na aukcję internetową. Chętni będą mogli licytować ulubione kartki, a cały dochód zostanie przekazany na rzecz organizacji CALM. Aukcja potrwa do 5 czerwca. Licytacja rozpoczyna się od 25 funtów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Jestem tatą dwójki fantastycznych dzieci i każdego dnia mówię im, że je kocham, a one natychmiast odpowiadają to samo. Przeszliśmy tak długą drogę w przełamywaniu stereotypów dotyczących męskości oraz tego, co to znaczy być mężczyzną i ojcem, ale wciąż pozostaje wiele do zrobienia, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że 75% wszystkich samobójstw to mężczyźni. To wspaniałe partnerstwo doskonale odzwierciedla tę potrzebę, pokazując, że ojcowie zasługują na miłość, wsparcie i troskę w Dniu Ojca w takim samym stopniu, jak matki w Dzień Matki i miejmy nadzieję, że pomoże nam to zebrać niezbędne fundusze na kontynuację pracy ratującej życie, która robiliśmy – mówi Simon Gunning, dyrektor generalny Campaign Against Living Miserably.
– Projekty kartek na Dzień Matki są zawsze przemyślane i płynące z serca. „Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Ojca, stara cioto” albo zdjęcie kufla piwa nie mają tego samego poziomu ciepła. Redesign Dnia Ojca ma na celu rzucić światło na sposób, w jaki komunikujemy się z postaciami naszych ojców, zmieniając narrację w sposób pozytywny i otwarty. Jesteśmy podekscytowani współpracą z CALM przy tym projekcie, a także szeregiem wyjątkowych talentów artystycznych – dodaje Charlene Chandrasekaran, dyrektor kreatywna w The Or.
PS Najlepsze kampanie o tacierzyństwie okiem ojców-marketingowców
Jakie reklamy poruszające temat tacierzyństwa warto zobaczyć? Które z nich dotykają ważnych problemów i dlaczego warto się nad nimi pochylić? Z okazji Dnia Ojca przedstawiciele branży marketingowej opowiedzieli nam o swoich ulubionych kampaniach skoncentrowanych wokół postaci TATY.