Słynne KFC (Kentucky Fired Chicken) mogłoby w okresie świątecznym zmienić nazwę na KFT (Kentucky Fried Turkey). Pomysł pojawia się w najnowszej amerykańskiej reklamie fast foodu, jednak jej bohaterowie nie dają za wygraną. „Widzieliśmy cię. Słyszeliśmy cię. I zignorowaliśmy cię” to hasło promujące zimowe menu KFC, które nawiązuje do przywiązania marki do kurczaka.
Zobacz również
W najnowszym spocie jest wszystko, co w gwiazdkowej scenerii być powinno: delikatnie padający śnieg, nastrojowe światełka, dobrze znany motyw muzyczny, a do tego wszystkiego pojawiające się non stop na ekranie prośby użytkowników mediów społecznościowych.
„KFC powinno mieć w #ŚwiątecznymMenu indyka”, „Z okazji świąt powinniście zamienić KFC na KFT” – to tylko niektóre z wiadomości otrzymywanych przez pracownika restauracji. Internauci są jednogłośni i w grudniu domagają się zmiany tradycyjnej receptury kanapki Stuffing Stacker na danie z indykiem.
Źródło: YouTube
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
KFC nieugięte — kurczak zostaje
Humorystyczną kampanię komentuje Kate Wall, dyrektor ds. strategii i innowacji w KFC: Klienci zawsze mają rację, ale nie jeśli chodzi o zamianę kurczaka na indyka. Dziękujemy im za ich wkład, ale pozostaniemy przy drobiu, który znamy i kochamy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jej wypowiedź potwierdza końcówka jesienno — zimowego spotu KFC, którego twórcy zapewniają, że nie zamierzają rezygnować z dobrze znanego kurczaka.
Aby naprawdę zrozumieć przekaz płynący z reklamy KFC, warto bliżej przyjrzeć się tradycji i kulturze Stanów Zjednoczonych. Podczas bożonarodzeniowego obiadu serwowany jest bowiem właśnie indyk z nadzieniem i dodatkami w postaci m.in. pieczonych ziemniaków czy surówki.
KFC to kolejny wielki gracz, który w sezonie 2023/2024 przygotował dla klientów nową kampanię świąteczną. Wiele firm coraz częściej decyduje się na odejście od tradycyjnego schematu rodzinnej i wzruszającej Gwiazdki na rzecz ukazania świąt w bardziej humorystyczny sposób. KFC swoim najnowszym spotem „puszcza oko” do stałych klientów i zgrabnie nawiązuje do ponad 70-letniej tradycji wykorzystania kurczaka w doskonale znanych miłośnikom fast foodu przepisach.
PS Zagraj w największą planszówkę w Polsce i wygraj Burgera Drwala
Sezon jesienno-zimowy to od wielu lat prawdziwa gratka dla fanów nowości w McDonald’s. Jak co roku, do menu dołącza wtedy Burger Drwala, czyli jedna z najchętniej wybieranych kanapek. W tym roku jedna z łódzkich restauracji przygotowała z tej okazji coś specjalnego.
PS2 Dziecięca radość w świątecznej reklamie Amazona
Trzy starsze kobiety siedzące na ławce i obserwujące dzieci radośnie bawiące się na stoku w otoczeniu zimowej scenerii. Brzmi banalnie? Nic bardziej mylnego. Amazon w najnowszym świątecznym spocie „Joy Ride“ chwyta za serce i przypomina o tym, co ważne.