W odpowiedzi na stale rosnącą ilość odpadów oraz problem marnowania jedzenia, KFC w Singapurze nawiązało współpracę z Tria – producentem zrównoważonych artykułów spożywczych. W jednym z lokali sieci fast foodów w centrum handlowym Northpoint City w Singapurze zostały wprowadzone roślinne opakowania wykonane z mieszanki papieru oraz włókien kukurydzy lub trzciny cukrowej. Przez najbliższe sześć miesięcy zużyte pudełka będą trafiały do specjalnego zakładu, gdzie zostaną poddane recyklingowi.
Zobacz również
Co istotne, specjalna komora fermentacyjna gromadzi zarówno opakowania, jak i resztki jedzenia, umożliwiając wspólne przetwarzanie obu produktów bez konieczności segregacji. Dzięki temu odpady zostają przekształcone w nawóz roślinny już w ciągu jednej doby. Jak podaje firma, z jednej tony odpadów będzie można uzyskać do 300 kg nawozu, a produkt końcowy zostanie wykorzystany do wsparcia krajowego rolnictwa.
– Dotąd żadna marka fast foodów na całym świecie nie zdołała zamknąć obiegu jednorazowych opakowań po żywności – czytamy we wspólnym komunikacie KFC Singapur i TRIA.
Firmy mają nadzieję, że po zakończonym pilotażu rozwiązanie zostanie rozszerzone na pozostałe punkty KFC, a także na inne globalne marki gastronomiczne, firmy cateringowe czy linie lotnicze.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
W kilku brytyjskich restauracjach klienci Burger King będą mogli wpłacić kaucję, aby skorzystać z kubka i pojemnika wielokrotnego użytku, zamiast używać jednorazowych opakowań.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS 2
„Jutro zależy od nas” to kampania McDonald’s promująca recykling opakowań. Dzięki odpowiedniej segregacji przetworzone pudełka wracają do restauracji m.in. w postaci ręczników papierowych.