- 75% osób, które skorzystały z telefonu pomocy KHP powiedziało coś, czego nigdy wcześniej nikomu nie mówiło.
- W zeszłym roku 49% młodych ludzi stwierdziło, że gdyby nie skontaktowali się z KHP, zignorowaliby problem lub mieli nadzieję, że sam zniknie, co stanowi istotną przeszkodę w zachowaniu dobrego zdrowia psychicznego.
Założony przez organizację Kids Help Phone ruch Feel Out Loud powstał w imieniu 8,2 miliona młodych ludzi w Kanadzie, którzy potrzebują przestrzeni do wyrażania i odkrywania wszystkich swoich emocji w bezpieczny i bezstronny sposób. Poprzez Feel Out Loud, KHP prowadzi różnego rodzaju działania, np. udostępnia pomoc kliniczną, dostęp do opieki psychiatrycznej czy wirtualnej.
„Help!” Beatlesów tłem dla spotu
W ramach kampanii powstał spot, który pokazuje, że pomoc może wyglądać inaczej dla każdego młodego człowieka oraz, że wszyscy zasługują na swobodę bycia sobą, wyrażania swoich uczuć i otrzymywania wsparcia. Spot na nowo definiuje znaczenie pomocy, pokazując wiele powodów, dla których młodzi ludzie się o nią zwracają – od złożonych uczuć po pilne kryzysy.
Zobacz również
Każda scena w filmie została zaprojektowana jako filmowa metafora tego, czego doświadczają młodzi ludzie. Ojciec rozpływający się w gwiezdnym pyle symbolizuje ból straty. Pamiętnik otulający swojego autora oddaje ciężar izolacji i potrzebę samoakceptacji. Te obrazy nie są wyimaginowane. Pochodzą z ponad 50 milionów anonimowych rozmów z młodymi ludźmi.
Film podkreśla również, jak ważną rolę mogą odegrać dorośli, przekazując darowizny oraz przypomina młodym, że pomoc jest prosta, bezpłatna i zawsze dostępna – czy to telefonicznie, SMS-em czy przez czat online, o każdej porze, w dowolnym miejscu w Kanadzie i w każdej sprawie, z którą się borykają.
– Pomoc nie polega na słabości, ale na możliwościach. Każdego dnia młodzi ludzie zwracają się do nas na różne sposoby i w różnych sprawach. Nie ma problemu zbyt dużego ani zbyt małego. Od ponad 36 lat KHP służy pomocą i wsparciem, i nadal będziemy tu 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, w miarę jak wyzwania stojące przed młodymi ludźmi ewoluują – mówi Susan Morris, pełniąca obowiązki prezesa i dyrektor generalnej Kids Help Phone.
#PrzeglądTygodnia [09-15.09.2025]: minimalizm w kampanii OOH Braci Sadowników, fundacja Igi Świątek, Grupa Arche na rzecz demografii
Za kampanię odpowiada agencja McCann Canada. Spot wyreżyserował Ernest Desumbila z SAUVAGE.TV.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
źródło: Kids Hel Phone, opracowanie: Agata Drynko