„Koala burger”: Greenpeace walczy z wylesianiem dzikiej przyrody

„Koala burger”: Greenpeace walczy z wylesianiem dzikiej przyrody
Greenpeace Australia walczy z niszczeniem i wylesianiem dzikiej przyrody na rzecz produkcji wołowiny potrzebnej do produkcji kanapek w sieci restauracji McDonald's. W tym celu pluszowe koale wspięły się na jedną z restauracji w Melbourne. Powstał także... „Koala burger".
O autorze
1 min czytania 2024-07-15

Greenpeace stworzył akcję, w której główną rolę odgrywa „Koala burger”. To kanapka składająca się z bułki, plasterka sera cheddar, pomidorów, ketchupu i… głowy koali. Kampania powstała w ramach protestu przeciwko wylesianiu i niszczeniu dzikiej przyrody w Australii.

fot. Greenpeace Australia

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Australijski Greenpeace zorganizował także nietypową akcję z udziałem… pluszowych koali. Członkowie organizacji przebrani w kostiumy wspięli się na jeden z oddziałów McDonald’s w Melbourne. Aktywiści wywiesili specjalny baner z hasłem: „Usuń wylesianie z menu”.

Akcja powstała m.in. z uwagi na to, że badania przeprowadzone przez Greenpeace wykazały, iż co roku 130 000 hektarów zagrożonych siedlisk koali jest niszczonych w celu produkcji wołowiny. W wyniku wylesiania rocznie w Australii ginie nawet 50 milionów wspomnianych zwierząt.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

fot. Greenpeace Australia

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Greenpeace chce ostrzec jak najwięcej ludzi o negatywnym wpływie produkcji wołowiny w McDonald’s na australijską przyrodę i, jak widać, nie boi się podjęcia kontrowersyjnych akcji. Organizacja chce także przekonać znaną sieć restauracji do zweryfikowania swoich celów do 2025 r., poprzez wdrożenie łańcuchów dostaw niepowodujących wylesiania.

PS Nie „prawdziwe piękno” a „prawdziwa krzywda”. Greenpeace z kampanią przeciwko firmie Dove

Greenpeace przedstawiło inicjatywę, która uderza w firmę Dove. Organizacja wskazuje przede wszystkim, jak negatywny wpływ ma marka na środowisko. Chodzi o wykorzystanie tworzyw sztucznych.

PS2 Steve McQueen i Greenpeace odświeżają utwór „Don’t Stop” i tworzą krótkometrażowy film o ratowaniu planety

Nagrodzony Oscarem reżyser Steve McQueen odświeża piosenkę „Don’t stop” od Fleetwood Mac i tworzy film krótkometrażowy nawołujący do ratowania planety.