Główną grupą docelową PORTA DRZWI są kobiety. Od wielu lat marka stara się realizować ciekawe projekty w komunikacji, żeby być blisko nich. Tym razem PORTA jako pierwsza w branży postanowiła oddać kobietom na czas wakacji swoją przestrzeń. Wszystko po to, by podejmować istotne dla nich tematy i słuchać ich opinii. Pozwoli to kobiecej marce jeszcze lepiej poznać ich potrzeby i problemy, a potem pomagać kobietom w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań nie tylko w procesie wyboru drzwi czy projektowaniu wystroju wnętrz.
W ramach nowej akcji na Instagramie w letnich miesiącach pojawi się cykl o nazwie #KobieceHistorie, w którym to właśnie kobiety odegrają główną rolę. Opowiedzą o różnych aspektach swojego życia, by zainspirować i przede wszystkim, by zachęcić fanki marki do działania.
Zobacz również
– Świat kobiet jest fascynujący i barwny, nie tylko w kontekście aranżacji wnętrz. Oddajemy więc w ich ręce nasze konto na Instagramie – to tu opowiedzą o swoich pasjach i wyzwaniach oraz sukcesach dnia codziennego. Jeśli formuła się sprawdzi, z pewnością będziemy ją powtarzać na dużo większą skalę – mówi Piotr Chodak, kierownik ds. PR i digital marketingu w PORTA KMI POLAND.
Założenia akcji opracowała agencja marketingu internetowego Bluerank. Marki współpracują ze sobą od dwóch lat i dynamicznie poszerzają zakres działań.
Bluerank prowadzi dla PORTA działania SEO i Paid Search, dba o obszary Digital Strategy i Marketing Analytics. Odpowiada również za działania w social mediach, które będą głównym kanałem realizacji założeń kampanii.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Współpraca z kobietami zaproszonymi do udziału w akcji będzie miała nietypowy charakter. Goście nie będą promować produktu marki. #KobieceHistorie mają inny cel – to marka będzie promować kobiety i ich pasje, zachęcając inne kobiety do działania.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Wybierając Gości na nasz profil, nie kierowaliśmy się zasięgami, co jest zazwyczaj podstawą w podobnych akcjach. Zależy nam, aby kobiety zaproszone do udziału w akcji były autentyczne, a wybrany dla nich temat był ich prawdziwą pasją – mówi Marta Bukowicz, social media specialist w Bluerank.
Głównymi filarami akcji będą cztery kategorie: Pasja i Otoczenie, Umysł, Ciało i Zdrowie oraz Styl. W nich zawierają się bardziej precyzyjne tematy, takie jak: sport, DIY czy prowadzenie własnej firmy. Każda kategoria będzie tematem przewodnim na instagramowym profilu marki PORTA przez 5 dni. Podstawowym formatem będą Instagram Stories w formie video. Każdy blok tematyczny zakończy się sesją pytań i odpowiedzi.
W lipcu i sierpniu odbędzie się pierwsza edycja akcji.