Kobiety pracują za darmo ponad dwa miesiące w roku – mówi OLX w najnowszej kampanii

Kobiety pracują za darmo ponad dwa miesiące w roku – mówi OLX w najnowszej kampanii
Kobiety i mężczyźni w pracy powinni być traktowani równo. Kompetencje nie mają płci i tylko one powinny decydować o wysokości wynagrodzenia, prawie do awansu czy powierzonej odpowiedzialności. Z okazji tegorocznego Dnia Kobiet przypominało o tym OLX w prowokacyjnej kampanii.
O autorze
1 min czytania 2020-03-09

Z okazji tegorocznego Dnia Kobiet, platforma OLX ruszyła z nową kampanią, w której porusza problem nierówności na rynku pracy. Jak zauważa firma, kobiety pracują średnio 68 dni bez wynagrodzenia – wynika to z różnicy w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn, która wynosi 18,5% – zgodnie z danymi publikowanymi przez GUS*. 

Bez jaj – kwitują więc ten smutny fakt kobiety i pracownice pewnej korporacji w viralowym filmie OLX. Zabiegiem słownym i dosłownym. W bohaterki kampanii wcieliły się: Olga Bołądź, Olga Kalicka, Katarzyna Pakosińska, Tamara Arciuch, Paulina Mikuła i Agnieszka Rylik.

Oprócz luki płacowej równość powinna dotyczyć także innych sytuacji w życiu zawodowym: szans na awans, rozwój zawodowy, powierzonych zadań i odpowiedzialności. Stąd bohaterki kampanii ironizują o takich nierównościach jak szklany sufit, lepka podłoga, tokenizm czyli pozorne dzielenie się władzą, aksamitne getto, kiedy pewne obowiązki czy zawody są zastrzeżone tylko dla kobiet lub mężczyzn. Oprócz spotu, problemy te poruszono także w dodatkowych filmach stworzonych w ramach kampanii, opublikowanych w serwisie bezjaj.org.pl.

Za realizację kampanii odpowiada agencja 180heartbeats + JUNG v MATT.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

*Raport Głównego Urzędu Statystycznego z 2018 r. p.t. Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce w 2016 r.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Z okazji Dnia Kobiet postanowiliśmy zapytać kilka przedstawicielek płci żeńskiej z branży kreatywnej o to, jak ich zdaniem zmieniał się wizerunek kobiet w reklamie. Czy zmienił się na lepsze czy na gorsze? Co miało wpływ na to?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Z okazji tegorocznego Dnia Kobiet Bolt postanowił zwrócić uwagę na istotny problem nierówności płacowej w Polsce. Z tego powodu marka oferuje swoim klientkom zniżkę, która „nigdy nie powinna istnieć”.