Z okazji tegorocznego Dnia Kobiet, platforma OLX ruszyła z nową kampanią, w której porusza problem nierówności na rynku pracy. Jak zauważa firma, kobiety pracują średnio 68 dni bez wynagrodzenia – wynika to z różnicy w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn, która wynosi 18,5% – zgodnie z danymi publikowanymi przez GUS*.
Bez jaj – kwitują więc ten smutny fakt kobiety i pracownice pewnej korporacji w viralowym filmie OLX. Zabiegiem słownym i dosłownym. W bohaterki kampanii wcieliły się: Olga Bołądź, Olga Kalicka, Katarzyna Pakosińska, Tamara Arciuch, Paulina Mikuła i Agnieszka Rylik.
Zobacz również
Oprócz luki płacowej równość powinna dotyczyć także innych sytuacji w życiu zawodowym: szans na awans, rozwój zawodowy, powierzonych zadań i odpowiedzialności. Stąd bohaterki kampanii ironizują o takich nierównościach jak szklany sufit, lepka podłoga, tokenizm czyli pozorne dzielenie się władzą, aksamitne getto, kiedy pewne obowiązki czy zawody są zastrzeżone tylko dla kobiet lub mężczyzn. Oprócz spotu, problemy te poruszono także w dodatkowych filmach stworzonych w ramach kampanii, opublikowanych w serwisie bezjaj.org.pl.
Za realizację kampanii odpowiada agencja 180heartbeats + JUNG v MATT.
*Raport Głównego Urzędu Statystycznego z 2018 r. p.t. Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce w 2016 r.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z okazji Dnia Kobiet postanowiliśmy zapytać kilka przedstawicielek płci żeńskiej z branży kreatywnej o to, jak ich zdaniem zmieniał się wizerunek kobiet w reklamie. Czy zmienił się na lepsze czy na gorsze? Co miało wpływ na to?
PS2
Z okazji tegorocznego Dnia Kobiet Bolt postanowił zwrócić uwagę na istotny problem nierówności płacowej w Polsce. Z tego powodu marka oferuje swoim klientkom zniżkę, która „nigdy nie powinna istnieć”.