Komisja Europejska bierze pod lupę X. Czy platforma Elona Muska tolerowała nielegalne treści?

Komisja Europejska bierze pod lupę X. Czy platforma Elona Muska tolerowała nielegalne treści?
Komisja Europejska zdecydowała o wszczęciu formalnego postępowania, w którym oceni, czy platforma X (dawniej Twitter) dopuściła się naruszenia przepisów ustawy o usługach cyfrowych (DSA). Chodzi o brak reakcji na pojawiające się na platformie nielegalne treści o charakterze terrorystycznym i manipulacyjnym.
O autorze
1 min czytania 2023-12-19

Komisja Europejska sprawdzi, czy platforma X wypełniała obowiązki zawarte w tzw. ustawie DSA, dotyczące przeciwdziałania rozpowszechnianiu nielegalnych treści w UE. Przyjrzy się również skuteczności środków podjętych celem zwalczania manipulacji informacjami pojawiającymi się w serwisie. 

Działania te są związane z wątpliwościami organu co do działań X, które wiązały się z nieusunięciem nielegalnych treści dotyczących ataków terrorystycznych Hamasu na Izrael

Jest to pierwsze formalne postępowanie wszczęte przez Komisję Europejską w celu wyegzekwowania pierwszych ogólnounijnych ram odpowiedzialności, którymi są objęte platformy internetowe. Po otwarciu postępowania organ w dalszym ciągu będzie gromadzić materiał dowodowy, np. wysyłając wnioski o informacje, przeprowadzając wywiady lub kontrole. 

DSA w żaden sposób nie określa terminu, w którym formalne postępowanie powinno się zakończyć. Czas trwania szczegółowego dochodzenia jest zależny od wielu czynników, w tym m.in. od złożoności sprawy, zakresu współpracy zainteresowanego przedsiębiorstwa z Komisją oraz korzystania z prawa do obrony. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS Apple, IMB i inne marki wycofały reklamy z X. Powodem antysemickie treści

Znane marki podjęły decyzję o zawieszeniu reklam w serwisie społecznościowym X. Powodem było umieszczenie reklam spółek obok ekstremistycznych treści.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2 Elon Musk podniósł ceny pakietów X. „To są za duże stawki”

Właściciel X postanowił podnieść ceny pakietów Premium na swoim portalu społecznościowym. Najtańszy pakiet ma kosztować 175 zł rocznie, a droższe opcje nawet więcej niż 1000 zł.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się