Własna branżowa konferencja online albo kongres? Brzmi nieźle. Wyobraź sobie: kilka dni spotkań z cenionymi ekspertami, kilka scen, na których równocześnie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniami. A pomiędzy prelekcjami czas na networking. A, nie zapominajmy o marce Twojej i Twoich sponsorów: każdy doskonale wie, kto za to wszystko odpowiada.
Brzmi jak coś, na co nie może sobie pozwolić Twoja firma i Twój zespół marketingu? Spokojnie. Poniżej znajdziesz sprawdzone rady, dzięki którym własna duża konferencja będzie jak najbardziej możliwa!
Zobacz również
Konferencja online = jeszcze więcej eksperckości
Niezależnie od tego, czym zajmuje się Twoja firma, pewne jest jedno: budowanie eksperckiego wizerunku procentuje. A najlepszym sposobem na realizację tego celu jest dzielenie się wiedzą oraz tworzenie przestrzeni do wymiany doświadczeń i informacji dla innych ekspertów.
Oczywiście najprościej robić to online. Tworzenie webinarów to prosty sposób na budowanie swojej pozycji w branży, a przy okazji osiąganie innych korzyści, takich jak generowanie leadów. Dzięki dostępności i minimalnym kosztom możesz realizować całe serie webinarów i budować wokół nich społeczność.
Ale czasami warto pójść o krok dalej. Duża konferencja online pozwoli Ci zgromadzić jeszcze więcej uczestników w tym samym czasie. Zresztą nie tylko uczestników, ale również prelegentów, czyli rozpoznawanych w branży ekspertów, którzy będą w jej trakcie dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. W ślad za nimi idą zasięgi i rozpoznawalność. Znakomitym uzupełnieniem merytorycznych wystąpień jest rzecz jasna networking. Połączenie tych dwóch rodzajów aktywności to najlepszy sposób na budowę eksperckiego wizerunku. Twoja marka może dzięki temu kojarzyć się z przyjazną przestrzenią do spotkań profesjonalistów, a satysfakcjonująca konferencja będzie jej najlepszą reklamą.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Przewaga konferencji online i hybrydowych
W świecie marketingu uwielbiamy bezpośrednie spotkania w trakcie konferencji i spotkań branżowych – zarówno tych mniejszych, o lokalnym charakterze, jak i zdecydowanie większych – rozpoznawalnych nie tylko w kraju, ale również globalnie. I nic w tym dziwnego, zwłaszcza że już samemu wyjazdowi na wydarzenie zwykle towarzyszą dodatkowe emocje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ale właśnie… wyjazd na wydarzenie. Nie każdy może pozwolić sobie na to chociażby ze względów czysto logistycznych. Pewnie każdy z nas przynajmniej raz musiał zrezygnować z udziału konferencji, bo blokerem okazywał się albo kalendarz (w końcu czasami nawet kilkugodzinne wydarzenie może przeobrazić się w kilka dni spędzonych w podróży…), albo koszty związane z biletami, hotelem czy wyżywieniem. Nie wspominając nawet o tym, że w tym czasie wykonywanie standardowych obowiązków może być po prostu niemożliwe.
Z drugiej strony mamy rzecz jasna konferencje online. Ich podstawowa zaleta jest jasna: w ten sposób możemy uniezależnić się od miejsca (a stosunkowo często także od czasu, jeśli organizatorzy udostępniają nagrania wydarzenia). Lista zalet jest jednak zdecydowanie dłuższa:
- Niższe koszty: organizacja wydarzenia stacjonarnego sporo kosztuje, a znaczny udział w kosztach wiąże się z wynajmem sali. W przypadku wydarzenia online zapewnienie odpowiedniej infrastruktury będzie tańsze.
- Łatwiejsza organizacja: stworzenie od A do Z kompletnej konferencji stacjonarnej wymaga zaangażowania sztabu ludzi. Z organizacją konferencji online bez problemu poradzi sobie nawet niewielki zespół (o ile rzecz jasna wybierzesz odpowiednie narzędzie).
- Więcej ekspertów i uczestników: niższe koszty, a także brak konieczności podróżowania sprawiają, że na Twojej konferencji pojawi się więcej rozpoznawalnych prelegentów (nawet tych z drugiego końca świata) i uczestników.
Wypadkową konferencji stacjonarnej i online jest oczywiście wydarzenie hybrydowe. W ten sposób możesz sięgnąć po zalety obu tych modeli oraz wyeliminować ich wady. Przede wszystkim zapewnisz swoim uczestnikom zdecydowanie łatwiejszą dostępność, prościej będzie także o ułożenie atrakcyjnego harmonogramu.
Ale potrzebujesz odpowiedniej platformy
Aby stworzyć duże wydarzenie online lub hybrydowe, potrzebujesz narzędzia (albo narzędzi, jeśli narzędzie, które wybierzesz, będzie niewystarczające). Zwykle potrzebne będą też spore umiejętności techniczne, dobra organizacja pracy, nie wspominając o punktach włożonych w multitasking. Koniec końców, aby zrealizować taką konferencję, potrzebujesz mnóstwa czasu i sztabu ludzi. A na to, co najważniejsze, czyli Twoich uczestników i kwestie merytoryczne, pozostaje naprawdę mało przestrzeni.
Może to wyglądać zupełnie inaczej, jeśli zdecydujesz się na ClickConference. Otrzymujesz kompletną usługę, w ramach której eksperci zajmą się przygotowaniem technicznej strony wydarzenia.
Zerknij:
W skrócie:
- Eksperci ClickConference pomogą Ci w realizacji technicznej strony wydarzenia,
- Przygotują też dla Ciebie landing page, który stanowi centrum dowodzenia Twoją konferencją. Wystarczy, że podeślesz treści, które mają się tam znaleźć,
- Nad przebiegiem wydarzenia będzie czuwać ekipa ClickConference,
- Dowolnie skonfigurujesz sprzedaż biletów – możesz stosować różne promocje i formuły zakupów.
A jak wyglądają techniczne możliwości ClickConference? Masz do dyspozycji kilka wirtualnych scen, na których równocześnie mogą odbywać się sesje. W przerwie pomiędzy nimi Twoi uczestnicy spotkają się natomiast w lobby do networkingu. Możesz oczywiście dowolnie ustalać harmonogram wydarzenia i dzielić je na większą liczbę dni czy panele tematyczne.
Zajrzyj na tę stronę, aby dowiedzieć się więcej!
Branża nie ma znaczenia
O własnej konferencji mogą pomyśleć przedstawiciele zasadniczo każdej branży. Niezależnie od tego, czy zajmujesz się marketingiem, usługami informatycznymi, przemysłem czy rolnictwem – inwestowanie w ekspercki wizerunek procentuje. W każdej branży działają także eksperci, z którymi warto się spotkać. W każdym przypadku organizacja wydarzenia, jak i sposób rejestracji i dołączania do niego z perspektywy Twoich uczestników, będą przebiegać podobnie. Chodzi o to, aby zagwarantować i Tobie, i im jak największą elastyczność i wygodę.
Przykładowy landing page konferencji medycznej może wyglądać tak:
W jednym miejscu możliwe będzie więc zebranie i przedstawienie w atrakcyjnej formie kompletu informacji na temat wydarzenia, a Twoja marka będzie znakomicie widoczna.
Sercem wydarzenia są oczywiście odbywające się w jego ramach sesje. Warto wyeksponować je w odpowiedni sposób:
Ten moduł pełni dwie funkcje: pozwala dowiedzieć się więcej na temat konkretnej prelekcji, a użytkownikom, którzy już posiadają bilet wstępu, umożliwia bezpośrednie dołączenie.
Informacje o prelegentach
Niżej znajduje się moduł pozwalający na zaprezentowanie prelegentów. Po kliknięciu w wybrany kafelek użytkownik uzyska więcej informacji na temat konkretnej osoby i jej wystąpienia.
Sponsorzy odpowiednio wyeksponowani
Oczywiście nie możesz zapomnieć o firmach, bez których wydarzenie nie mogłoby się odbyć. Zapewnisz im odpowiednią ekspozycję dzięki modułowi przeznaczonemu dla sponsorów i partnerów Twojej konferencji.
Zarabiaj dzięki sprzedaży biletów
Konferencje online mogą być bezpłatne, wówczas będą stanowić idealny lead magnet. Ale rzecz jasna wiele z nich bazuje na sprzedaży biletów. I nic w tym dziwnego: rynek konferencyjny jest bardzo atrakcyjny i dynamicznie się rozwija. Sama sprzedaż biletów i ich dystrybucja jest natomiast bardzo intuicyjna. Przykładowo: na stronie lądowania może znaleźć się taki moduł sprzedaży biletów:
Masz możliwość elastycznego ustalania rodzaju i cen biletów. Możesz sprzedawać je np. w formule early birds czy last minute albo przyznawać zniżki grupom. Obok biletów na całe wydarzenie możesz także udostępniać bilety np. na pojedyncze dni lub konkretne sesje. Im więcej możliwości mają Twoi uczestnicy, tym łatwiej przekonać ich do wzięcia udziału w wydarzeniu.
Artykuł reklamowy powstały we współpracy z ClickMeeting.