fot. tv.apple.com; Facebook.com/Niebezpiecznik
Niedawno Apple TV+ zapowiedziało, że na platformie streamingowej zagości nowy serial dla młodzieży zatytułowany „Circuit Breakers” (dosłowne tłumaczenie z ang. wyłącznik automatyczny lub bezpiecznik elektryczny). Seria antologii science fiction będzie opowiadać o grupie uczniów z niedalekiej przyszłości, którzy stykają się z nowoczesnymi technologiami.
Zobacz również
Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że na polskim rynku podjęto decyzję o przetłumaczeniu tytułu na „Niebezpiecznik”. Dokładnie taką samą nazwę od 13 lat nosi popularny polski serwis internetowy poświęcony tematyce bezpieczeństwa.
Nazwę „Niebezpiecznik” wymyśliliśmy w 2008 roku i od 13 lat z niej korzystamy. To słowo nie jest pospolite – nie występuje w Słowniku Języka Polskiego. Nie oznacza też niczego innego niż nasz serwis. Nikt poza naszą firmą się nim nie posługuje – pisze Niebezpiecznik.pl.
Polski serwis nie zastrzegł nazwy „Niebezpiecznik” jako znaku towarowego. Biorąc jednak pod uwagę obowiązujące przepisy prawne, nawet taka ochrona niewiele by zmieniła, ponieważ Apple użyło nazwy w zakresie serialu, a nie usług bezpieczeństwa.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Według nas ktoś poszedł trochę na skróty przy szukaniu polskiego tłumaczenia tytułu serialu, doprowadzając do zupełnie niepotrzebnej i budzącej negatywne reakcje sytuacji – czytamy dalej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak twierdzą twórcy portalu, trudno jest uwierzyć, że nadanie identycznej nazwy jest dziełem przypadku, a taka decyzja „zaszkodzi obu firmom”, wprowadzając w błąd internautów – zarówno szukających informacji o serialu, jak i czytelników Niebezpiecznika.
Premiera serialu została zaplanowana już na 11 listopada, zatem redakcja Niebezpiecznika apeluje i prosi internautów o nagłośnienie sprawy. Czy Apple zareaguje i w ciągu zaledwie kilku dni „naprawi wpadkę”?
PS
Brussels Airlines poinformowało o rebrandingu firmy, na co natychmiast zareagowała Gazeta.pl. Okazuje się, że nowe logo do złudzenia przypomina znak, którym od lat posługuje się polski portal.
PS 2
Pomarańczowy na wyłączność Allegro? Firma złożyła wniosek do Urzędu Patentowego RP o zarejestrowanie znaku towarowego – koloru pomarańczowego.
PS 3
Przepisy prawa przewidują, że inny podmiot może legalnie korzystać z naszego zastrzeżonego znaku towarowego. W jakich sytuacjach jest to możliwe?